GS liefhebbers. Ik heb een dilemma. Ik heb een limited GS op het oog die al even uit productie is en maar zelden te koop staat. En ik heb er nu 2 gevonden. Eentje gedragen, maar “as new”, en eentje echt “new in box” met garantie en retourmogelijkheid als hij niet bevalt. Ik heb hem nog nooit in het echt gezien.
Wat zou je doen als je de keuze had uit (onderstaande prijzen zijn incl verzenden en evt importheffingen / btw):
2ehands (maar ‘as new’) bod doen / kopen in de VS voor 5.750 euro en hopen op geen importheffing / btw zodat het totaal beperkt blijft tot 4.600 euro ipv 5.750 euro
nieuw (met 3 jaar garantie) kopen in het Verenigd Koninkrijk voor 6.000 euro en terug kunnen sturen als hij toch niet bevalt
gewoon niet kopen en het geld in mijn zzp-pensioenfonds of hypotheek storten
Als je zoiets bijzonders wil kopen en de kans bijna 100% is dat je toch import betaalt, dan zou ik zeker voor nieuw gaan. Nieuw kopen blijft toch iets specialer dan “een ander zijn horloge”. Ik ben zeker niet tegen tweedehands, maar dan meer voor een significant prijsverschil of een minder uniek stuk.
Ok, de poll uitslag is helder, 80% zegt nieuw kopen. En 20% zegt dat ik het geld beter in mijn zzp-pensioen of hypotheek kan stoppen. Daar ga ik dan nog eens een nachtje over slapen.
Hoe lopen de 9Fjes van jullie eigenlijk? Ik had die van mij helaas weer moeten resetten omdat wintertijd afgelopen weekend in ging . Ik had hem daarvoor al 2 maanden gehad en hij was heel precies, had een afwijking van ±0
De SBGN009 GMT kan ik zonder de secondewijzer te stoppen direct via alleen de uren wijzer verzetten. Dus sinds 3 juli nog geen afwijking geconstateerd.