Laat je(/een) Grand Seiko zien II

GS liefhebbers. Ik heb een dilemma. Ik heb een limited GS op het oog die al even uit productie is en maar zelden te koop staat. En ik heb er nu 2 gevonden. Eentje gedragen, maar “as new”, en eentje echt “new in box” met garantie en retourmogelijkheid als hij niet bevalt. Ik heb hem nog nooit in het echt gezien.

Wat zou je doen als je de keuze had uit (onderstaande prijzen zijn incl verzenden en evt importheffingen / btw):

• 2ehands (maar ‘as new’) bod doen / kopen in de VS voor 5.750 euro en hopen op geen importheffing / btw zodat het totaal beperkt blijft tot 4.600 euro ipv 5.750 euro
  • nieuw (met 3 jaar garantie) kopen in het Verenigd Koninkrijk voor 6.000 euro en terug kunnen sturen als hij toch niet bevalt
  • gewoon niet kopen en het geld in mijn zzp-pensioenfonds of hypotheek storten

0 stemmers

Ik snap dat jullie hem ook graag willen zien, maar ik ben flauw en houd het type nog even voor me…

1 like

Ik zou voor de mogelijkheid van retourneren gaan!

En ik ga niet in je vaarwater zitten maar ben erg nieuwsgierig welk model je op het oog hebt.

1 like

Buiten de EU is het zelden waard, zeker met de huidige dolar koers. Bijna alle pakketjes uit de US worden ook gepakt door de douane.

1 like

Volgens mij valt dit dilemma redelijk terug te brengen tot de volgende afbeelding:
image

2 likes

Importheffing ga je niet onderuit komen als je hem verzekerd opgestuurd wilt hebben (waar ik wel van uit ga bij zo’n bedrag)

1 like

Als je zoiets bijzonders wil kopen en de kans bijna 100% is dat je toch import betaalt, dan zou ik zeker voor nieuw gaan. Nieuw kopen blijft toch iets specialer dan “een ander zijn horloge”. Ik ben zeker niet tegen tweedehands, maar dan meer voor een significant prijsverschil of een minder uniek stuk.

Just my 2 cents :slight_smile: Ben nu ook wel benieuwd…

1 like

Nieuw. Probeer eens n fatsoenlijkbod. En wel graag veur de Brexit.

1 like

De lol van de goedkopere prijs ben je snel vergeten. Ik zou dus voor de Engelse route kiezen.

2 likes

Ok, de poll uitslag is helder, 80% zegt nieuw kopen. En 20% zegt dat ik het geld beter in mijn zzp-pensioen of hypotheek kan stoppen. Daar ga ik dan nog eens een nachtje over slapen.

Bedankt!

3 likes

Je maakt ‘t wel spannend hoor… :sweat_smile:

Horloge kopen natuurlijk. ZZP pensioen met de huidige rendementen ??? Dan beter in de hypotheek/vastgoed stoppen .

Horloge kopen, op de zaak zetten en btw terugvragen. Heb je hem ook voor <5k. Voor de durfal.

Als wat dan? Relatiegeschenken < €227 , of kun je bewijzen dat je voor je werk echt een GS nodig hebt ? :face_with_hand_over_mouth:

Wat nu als je in je statuten opneemt dat je een handelsonderneming bent? Even laten checken door je accountant wel :blush:

1 like

Een tikkie verschillend maar allebei erg cool!!

11 likes

Hoe lopen de 9Fjes van jullie eigenlijk? Ik had die van mij helaas weer moeten resetten omdat wintertijd afgelopen weekend in ging :man_facepalming:. Ik had hem daarvoor al 2 maanden gehad en hij was heel precies, had een afwijking van ±0

2 likes

De SBGN009 GMT kan ik zonder de secondewijzer te stoppen direct via alleen de uren wijzer verzetten. Dus sinds 3 juli nog geen afwijking geconstateerd.

2 likes

Mijn SBGV225 (met 9F82 uurwerk) is in dit half jaar niet voor of achter gaan lopen. Volgt precies de atoomtijd.

5 likes

Ja, van mij mag het altijd zomertijd zijn, dan hoef ik mijn 9F’s nooit bij te stellen!

2 likes

Dan is het toch echt net wat nauwkeuriger dan GS opgeeft (±10 spy), zag dat paar recente LE een kleinere fabrieksafwijking hadden van ±5 spy.

1 like