Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Ze zijn bescheiden die Japanners. Better safe then sorry. :smile:

1 like

GS ziet er juist beter uit IRL…
Moet wel het juiste licht hebben om maximaal te appreciƫren, gƩƩn spots/downlights.

1 like

Tijd voor deze OG GS automaat uit de 60’s.
2 sec afwijking op 24h…

17 likes

22 likes

Wat is die kast toch prachtig. Zo’n vintage zou ik nog wel in de collectie willen.

Het genoegen is groter dan gedacht…
De nieuwe modellen zijn schitterend, maar de 60’s en 70’s reeksen schitteren door eenvoud, prachtige verhoudingen en erg draagbare kastmaten… En blijkbaar geweldig goed gemaakte binnenwerken!

4 likes

Ik heb helaas van vintage GS geen grammetje kaas gegeten. Niet qua websites en niet qua prijzen.

Grappige is wel dat door dit model ik GS ben gaan volgen:

seiko-grand-seiko_sbgr095_crop_595x446

9 likes

Vintage GS is mooi. Gelukkig heeft GS ook veel moderns dat door vintage is geĆÆnspireerd. Dit is een van de favoriete dressers uit mijn horlogedoos:

21 likes

Terecht! :slight_smile:

Je moet ook gewoon NIET gaan zoeken… :see_no_evil:

Of zal ik er maar meteen een vakantie naar Japan bij boeken…

4 likes

Heel mooi, ook op cognac struis

1 like

Ze zijn wel voor minder dan de helft dan waarvoor hij ze aanbied te vinden vaak :grinning::wink:

2 likes

Ik hou me graag aanbevolen voor betrouwbare adressen.

1 like

Enige wat je kan vertrouwen zijn je eigen ogen en kennis :wink: Ik zou zelf op ebay of in japan op yahoo auctions rondkijken daar staan er genoeg.

Ik vind deze er wel goed uit zien bijvoorbeeld, strak en onverprutst. Al is dat wel de groegere versie zonder GS logo nog.

1 like

Een plaatje kan toch nog wel?

(Misschien dat @vierport nog wat plaatjes van een gouwe klatser wil delen…)

Wat een bjoetie!!!

image

12 likes

Dit zijn de ā€˜voorlopers’ toch, aangezien deze nog geen GS op de wijzerplaat hebben?

Nu na bijna 9 maanden exact 0 seconden afwijking.
Potverdomme mooi spul man.

IMG_20191012_173748_593

12 likes

jij hebt dan ook echt de mooiste van het stel te pakken!

wat een apparaat!

2 likes

Thanks! Ik ben ook best blij dat ik toen niet voor de veilige keuze ben gegaan. Komt ook een beetje doordat ik de kleurencombinatie van de tudor north flag heel gaaf vind. Deze kan dat prima hebben en is niet zo in your face aanwezig :blush:

1 like

Ja, dit is een vroegere versie. Helemaal hetzelfde horloge alleen zonder GS op de plaat.

1 like