Laat je(/een) Grand Seiko zien II

heb ook een met een schuinoog naar een SBGN gekeken en alleen de 001 sprak mij aan.

alleen ben ik geen quartz man dus kan de aanschaf niet goed praten bij mijzelf…

2 likes

Snap ik. Grab & go, GMT, amper onderhoud nodig en high end afwerking. Zo heb ik het voor mezelf goedgepraat :joy:

En ik vind dat er in iedere collectie naast een automaat en handwinder ook een quartz hoort :upside_down_face:

4 likes

zit wat in!

misschien als het budget wat toerijkender wordt en de collectie wat groter dat er nog een bij komt.

2 likes

Na mijn eerdere SBGX269 had ik ook sterke twijfels over een nieuwe quartz.

Uiteindelijk toch gedaan en erg blij met m’n keuze. Het totaal klopt gewoon en dan is quartz geen probleem.

Ja ergens wil ik nog een klassieke hedendaagse handwinder… Saffier, waterdichtheid, hedendaags binnenwerk en beschikbare stukken (voor zover je dat nodig zou hebben… )
Die SBGW ticks “all the boxes”! :ok_hand:

1 like

zeker bij een toolwatch zoals de SBGN, alleen ligt mij hart gewoon te veel bij het mooie Rolex denk ik.

1 like

Dat blijft ook mooi maar op den duur is het rondjes draaien rondom dezelfde modellen met Rolex. De modellen die ik heb blijven maar GS kan er mooi naast.

1 like

naja ik heb nu pas 3 modellen kunnen proberen, er staan er nog 3 op de short list maar ja budget staat het niet toe.

1 like

Slecht voorbeeld denk ik… Ik zie bitter weinig op die fotos, noch volledige staat van de kast, noch het kristal.

Ik heb trouwens enkele horloges van Gerald Donovan (TGSG) mogen bekijken van een Belgische verzamelaar. Echt top.

Veel geluk om ze zelf te vinden in die staat. Daarvoor ga je privé auctions moeten bezoeken in hartje Japan medunkt…

NOS cushion case bvb…(een tijd terug schijnbaar nog gekocht voor 2 à 3000 dollar, nu minstens 6.500$ volgens Gerald)

5 likes

Horloge advertenties met slechte foto’s altijd +1. Ik heb horloge gekocht met veel slechtere kwaliteit foto’s, moet je een beetje doorheen kijken. :wink: Van wat ik kan zien ziet het er gewoon goed uit. Als je de staat van het deksel ziet, medallion en inscriptie zie je dat hij niet veel gedragen is. Dit was zomaar even een snel voorbeeld van ebay.

Hij heeft erg mooi spul maar ook mindere exemplaren. Maar zou er zelf nooit wat kopen. Zelf opzoek gaan is toch veel leuker, en het scheelt ook nog eens een pak geld.

1 like

Ondertussen bij Driessen in Haarlem…

5 likes

Wel fijn dat je van GS wel gewoon stalen sportmodellen kunt kopen, en de etalages niet vol liggen met twin tone edelmetaal rommel zoals bij sommige andere premium merken.

En ze hebben de SBGA293 (zie onder). Die heb ik laatst ook in Londen gezien, de wijzerplaat kan van creme naar wit gaan. Die had ik daar eigenlijk moeten passen.

1 like

Als hij iets groter en iets dunner was, en de massieve wijzers had, dan…

Ik vind de SBGA093 / SBGA293 altijd nog mooi. Zelfde kast, zelfde genre wijzerplaat, wel de massieve wijzers, en een automaat. Maar ook een datum en spring drive power reserve, dus wel weer wat drukker. En iets dikker.

9 likes

Die ja! :heart_eyes:

Nog maar eens deze specifieke kast

12 likes

mijn sbgv011 nog eens met de zwarte/bruine plaat

15 likes

My new watch :heart_eyes:

32 likes

Ja hoor…

Vertel, waar, hoe, kost dat? :innocent:

Damn, iedere keer mooier.

Die ken ik! Heel fijn ding. Gefeliciteerd!

1 like