Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Zoo, heel gaaf! Ik kan er via Google niets over vinden, linkje etc? Wat is het typenummer?

1 like

Ik kan het zelf helaas niet lezen…

https://www.chronomen.com/gs_hk/

1 like

Die prijs is zo :sob::sob::sob: $32800,-

1 like

HK dollar ja… :joy::joy:

1 like

Dat scheelt nogal! Wel een beauty!

1 like

Even door Google Translate heen halen en voila. Blijkbaar in 150 stuks gemaakt voor een keten genaamd Tongcheng. Wel vreemd, want ik kan er verder helemaal niets over vinden. Hij zou de SBGW255 heten, maar google is not my friend hier. Totaal onbekend.

1 like

Precies zover was ik ook gekomen.

Ik kan ‘m ook bestellen. Wat moet ik bereken aan import? Zo’n 20% bovenop de 3900?

1 like

21% BTW + max 4% meen ik, over het totaal van aanschafprijs + verzendkosten

dus zeg 4000 euro incl verzendkosten => 25% x 4000 = 1000 euro af te dragen

dus totale kosten 5000 euro voordat je hem in de hand hebt

2 likes

Da’s wel flink… :thinking:

Heb je wel 1 van de 150…

1 like

Ja, dat is ontegenzeglijk de mooie kant van het verhaal. :sunglasses:

1 like

Saai? Kom ik zal je uit je lijden verlossen.

2 likes

Holy smokes :heart_eyes:

1 like

Kan @Voordeligbijdetijd niks regelen met zijn Seiko connecties?

1 like

Ik hoop ut.

Ik weet het, GS only. Maar ik zag deze net naast de snackbar in de etalage staan, en ik dacht ‘verrek, 5 delige band, afwisselend gepolijste en geborstelde kast, als je de seiko 5 even wegdenkt, zouden veel mensen het verschil met een 37mm GS niet 123 zien’. En slechts 149 euro.

Ik vind dit altijd mooi, mooi voor een ongelooflijk lage prijs. Hoe doen ze het voor het geld! Dit kunnen verkopen voor 149 is zeker zo knap als wat ze bij GS presteren.

4 likes

En op internet vaak nog voor de helft te koop. Moet zeggen dat de goedkopere Seiko’s me altijd tot nog toe hebben weerhouden een GS te kopen. Voor een fractie van de prijs ook een heel mooi horloge met vergelijkbaar ontwerp.

1 like

Met de duurdere seiko’s heb ik dat mini GS idee niet. De sarb en sarx ofzo vind ik toch een beetje zonde van die 500 euro. Koop dan een quartz GS voor 2000 denk ik dan. Maar deze voor 149?

Ach, iedereen heeft zijn favoriete prijspunt. Meubels zijn bij ons thuis ook design of ikea. Niets ertussenin.

1 like

Vandaag moest ik er even uit, even de knop om en ben wat gaan passen.
Prachtige horloges en waar de SBGN005 tot vanmiddag echt een kanshebber was, haak ik toch af :confused:

Mijn OP39 had 48mm lug to lug, de GS “slechts” 46mm.
Ik was onaangenaam verrast dat de GS zo klein droeg :cry:

4 likes

Zeker weten de hibeat GMT doen! Prachtige wijzerplaat.

3 likes