Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Ik denk eerder dat het betekent dat ze een productie-run maken, en er daarna niet meer van maken. Of denk jij dat een limited een exemplaar in bv 2015 gemaakt kan zijn, en eentje in 2019? Ik denk eerder dat ze allemaal in bv 2018 geproduceerd worden, en daarna niet meer. Terwijl catalogusmodellen doorlopend geproduceerd worden.

Ooit had ik een BMW E30 M3 Cecotto, een van 505 exemplaren. En die waren allemaal (als ik het me goed herinner) in mei 1989 geproduceerd omdat ze voor de homologatie van het DTM tenminste 500 exemplaren met bepaalde aanpassingen gebouwd moesten hebben om er het volgende seizoen mee te kunnen racen. Dat waren Groep-A reglementen, die we helaas niet meer hebben.

2 likes

Ja, eens. Wellicht stelde ik het wat krom, maar dat is wat ik bedoel met beperkte oplage. Limited = tijd/periode gebonden en daarna niets meer.

De rest inderdaad catalogus modellen met “langzame” productie, waarbij vernieuwing, kleine nuances, nieuwe techniek weer in een bepaald model wordt doorgezet

Ik heb geen zicht op echte productiecijfers
 Wel heel benieuwd naar :slight_smile:

Zou wel eens goed kunnen dat ze eerder kwaliteit en prijs gaan opdrijven, eerder dan aantallen, hoewel ik voor dat laatste toch eerder een stijgende lijn verwacht, niet?

Opwindend allemaal
 Behalve die stijgende prijzen ;).

2 likes

Het ligt wel in de lijn der verwachtingen gezien de opening van meer Boutiques wereldwijd, al zal het niet heel hard oplopen, maar goed, dat is speculeren.

En jazeker, ik hoop alleen niet dat ze zich gaan verlagen tot ultra perfect afgewerkte modegrillen. :sunglasses:

2 likes

Ze gaan alle markten bespelen, gelukkig ook klanten die hun erfgoed weten te appreciëren, getuige de nieuwe handwound Spring Drives :hugs:

2 likes

Terug op staal na een aantal avonturen op leder. Steel it is

24 likes

Om te bewonderen tijdens de zondagse ontbijtkoffie :ok_hand::grinning:
"The best watch ever"
4580-7010 VFA, Daini Seikosha.
(Foto Gerald Donovan)

26 likes

Dat had de vernieuwde stijl voor Grand Seiko logo’s op de wijzerplaat moeten worden, geweldig!

1 like

Ben ik het stiekum mee eens, ziet er nog altijd super strak en hedendaags uit!

:heart_eyes:

1 like

Lekker artikeltje!

Grand Seiko QC tijdens de “first” periode :ok_hand:

1 like

Reeds gedeeld onder “welke vintage
”, maar het is natuurlijk eerst en vooral een GS, dan pas vintage!

De wonderlijke 6185-8021 uit 1971

16 likes

Is die kast opnieuw opgemaakt, of is het een soort van savequeen geweest?

Veeeeel mooier op staal!

1 like

‘God save the Queen
’

3 likes

Ok, pas je het even aan voor mij? :sweat_smile:

“One careful owner” ?
Geen idee maar lijkt authentiek.

Leuk overzichtje van de GS modellenhistoriek op de site van het Seiko Museum

Horloge is in ieder geval super strak en toch ook wel een beetje 18+ :smirk:

1 like

Ik blijf hier toch zo blij van worden