Ik denk eerder dat het betekent dat ze een productie-run maken, en er daarna niet meer van maken. Of denk jij dat een limited een exemplaar in bv 2015 gemaakt kan zijn, en eentje in 2019? Ik denk eerder dat ze allemaal in bv 2018 geproduceerd worden, en daarna niet meer. Terwijl catalogusmodellen doorlopend geproduceerd worden.
Ooit had ik een BMW E30 M3 Cecotto, een van 505 exemplaren. En die waren allemaal (als ik het me goed herinner) in mei 1989 geproduceerd omdat ze voor de homologatie van het DTM tenminste 500 exemplaren met bepaalde aanpassingen gebouwd moesten hebben om er het volgende seizoen mee te kunnen racen. Dat waren Groep-A reglementen, die we helaas niet meer hebben.
Ja, eens. Wellicht stelde ik het wat krom, maar dat is wat ik bedoel met beperkte oplage. Limited = tijd/periode gebonden en daarna niets meer.
De rest inderdaad catalogus modellen met âlangzameâ productie, waarbij vernieuwing, kleine nuances, nieuwe techniek weer in een bepaald model wordt doorgezet
Ik heb geen zicht op echte productiecijfers⊠Wel heel benieuwd naar
Zou wel eens goed kunnen dat ze eerder kwaliteit en prijs gaan opdrijven, eerder dan aantallen, hoewel ik voor dat laatste toch eerder een stijgende lijn verwacht, niet?
Opwindend allemaal⊠Behalve die stijgende prijzen ;).
Het ligt wel in de lijn der verwachtingen gezien de opening van meer Boutiques wereldwijd, al zal het niet heel hard oplopen, maar goed, dat is speculeren.
En jazeker, ik hoop alleen niet dat ze zich gaan verlagen tot ultra perfect afgewerkte modegrillen.