Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Jeuk…

25 likes

Ik denk overigens wel dat een zwarte band mooier is.

2 likes

Heel fraai
Welke ref is dit?

1 like

Pohhhh prachtig!

1 like

11 likes

Yolo en krabben maar

2 likes

SBGW255. Limited, 150 stuks.

1 like

Sprak de man die geen jeuk krijgt van GS. :thinking:

Ik moest wat rolexen afrekenen :wink:

1 like

Heeft dat werkelijk invloed op de jeuk die je krijgt van een GS die al in je horloge kist ligt?

Super zeg!

1 like

Potverdorie :smiley:

Holy sh*t! Wat een gave plaat!

Scratch scratch scratch!!!

Oh zo, dacht dat ik een tweede zou gaan halen. Ik vind hem prachtig maar in de vorm van klinische schoonheid. Ik draag hem regelmatig

1 like

Verstandig mens ben je toch…

1 like

De moeilijkste Grand Seiko wijzerplaten vind ik toch de cremekleurige. Op sommige foto’s zijn ze vreselijk mooi, licht, zilverig, custardkleurig, en denk ik gelijk “kopen”. Op andere zijn ze vies gelig en denk ik van “getver, is dat hetzelfde horloge?”.

De types zijn bv de SBGW231, de SBGR261, de SBGM221, de SBGA293, etc. (en alle voorgangers uit de 0xx series natuurlijk).

Bijvoorbeeld deze SBGR261, niet te doen om deze van een foto te beoordelen. Van fantastisch via citroentjesgeel tot nee, zeker niet:

vs deze:

vs deze:

vs deze:

vs deze:

Eigenlijk alleen in het echt is er echt te zeggen of het je smaak is, en dan zal het licht ook nog wel erg uitmaken. Ik vond mijn SBGW031 die ik ooit had net iets te geel soms. Ik las dat zijn voorganger de SBGW001 iets witter zou zijn geweest, maar het kan ook niet zo zijn. Alleen in het echt te beoordelen.

8 likes

Je beschrijft precies mijn gevoel erbij, dat probleem had ik ook met de sarb035. Toch gekocht en de plaat is subliem mooi.

sbgw001,031,231 hebben allen dezelfde kleur met zilveren secondewijzer.
De sbgr061/261 en de sbgw005/035/235 en ook de sbgm021/221 met geblauwde seconde wijzer zijn donkerder van kleur. Meer geel/ vanille tint.

Advies is om in het echt te bekijken. Kleur kan heel anders zijn vanwege jouw beeldscherm instellingen, of merk mobiel.

2 likes

De SBGA057/093/293 is wel echt witter. Die zag ik in fel licht in Londen, en de plaat was nog licht creme, maar vrijwel wit. Terwijl die op foto’s ook verschillende tinten aan lijkt te nemen:

Punt is, je moet deze creme wijzerplaten in het echt zien om echt te kunnen beoordelen of het je smaak is, want zoveel foto’s zoveel witbalansen…

3 likes

Moet je niet elke GS in het echt zien?
Het licht maakt inderdaad uit maar dat is net het mooie: elk horloge heeft zoveel gezichten.
Mijdt spotlights maar voor de rest zijn al die gezichten/kleuren erg mooi, ongelofelijk diep en intens. Zelfs al zijn het zachte kleuren.