Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Na regeling en onderhoud door James Mariën loopt deze toch wel echt lekker.

Vandaag niet 1 seconde afwijking.

7 likes

Hier wordt gezegd (en Erik is niet de minste qua collectie en research) dat dit de eerste Spring Drive was…SBWA001.
Handwound, 48u power reserve toen nog maar in 1999!

1 like

Dat zou goed kunnen. Wikipedia zegt namelijk dit. En voor 001 kun je weinig lagere typenummers hebben. Daarom vind ik mijn SBGA001 ook nog altijd extra interessant als eerste Grand Seiko Spring Drive:

The Spring Drive movement was announced publicly in 1997 and presented at the 1998 Basel Watch Fair.[1][8] In 1999, the first production models were made available in Japan as limited edition, manual-wind watches in both the Credor and Seiko brands.[2][5][8] The first non-limited model was released in Japan in 2002.[5]

2 likes

Ik vind dat crèmekleurige ook wel een nadeel. Al moet ik zeggen dat ik het erger vond als ik naast m’n witte hemd er rechtstreeks naar keek. Voor een grote spiegel en dan indirect kijken vond ik het minder storend.

Was met deze:

6 likes

Dat is toch super mooi?

1 like

Ik moest minimaal even wennen…

Dit was makkelijker om aan te wennen. Prijs is alleen fors.

10 likes

Mag ik op basis van onder andere deze foto toch wat minder jeuk krijgen? Ik vind de combinatie van de kleur wijzerplaat en de kleur band niet echt mooi. Doet niks af aan het horloge natuurlijk maar zwarte croco (iemand betere ideeen?) maakt het weer 150 euro duurder…

4 likes

11 likes

Dat is als een auto niet kopen vanwege de stalem velgen

2 likes

Misschien wel maar op deze laatste foto vind ik het meer een dameshorloge.

Hij is een stuk duurder dan een standaard 231…

Heel slecht licht die foto… Ik weet niet of je op basis hiervan een inschatting kan maken.

Ik vind de 231 persoonlijk mooier…

1 like

Selfdaters zijn populair hier geloof ik :slight_smile:

13 likes

Zet je hem niet op kanji?

1 like

Cognac struisvogel, ben je voor 40€ klaar.

2 likes

Moet jij die zwarte niet verkopen om plek te maken voor een nieuwe aanwinst :wink:? Dat moderne is toch niets voor jou :innocent:?

1 like

Ik was juist aan het denken om de witte te verkopen :joy:

De SBGV011 blijft hoor, erg praktisch en mooi horloge!

3 likes

Wat is kanji?

De Japanse dagaanduiding. Zie foto, sorry heb (nog) geen GS!

3 likes

Dan PM me effe als je eruit bent.

1 like