Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Leuk als je een foto maakt bij de dealer en er meer niet van de dealer is als wel :joy:

Leuk hoor, de GS specials vind ik misschien wel de mooiste vintage GS

1 like

Het is de SBGR261G

1 like

Klopt

1 like

Il est arrivƩ! Ofzoiets. Bedankt @bAAx voor de tip. Hij is echt in uitzonderlijke staat. Ik spotte een haarlijntje, maar voor de rest, geweldig. Mijn nieuwe 4522-8000!

Ik ga hem even op temperatuur laten komen en dan gelijkzetten en dragen.

8 likes

Staat op t labeltje :wink:

:ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand: :grin: heel benieuwd naar verdere shots en ervaringenā€¦ Heb je al naar het binnenwerk geluisterd?

1 like

Daar wordt je nerveus van dat ADHD getik :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik ben niet zoā€™n top fotograaf, maar misschien is deze nog aardig. Het getik klinkt idd aardig druk, mooi hoor! De haarlijn op de foto zie ik met mijn ogen, die net iets jonger zijn dan het horloge, niet. Mooi is ook de rechte lijn aan de kast. Dat die bij de moderne 45GS geinspireerde kasten rond is, maakt dat toch tot hele andere kasten.

9 likes

Ps ik moet nog wel even wennen aan het opwindgevoel. Hij heeft een sterke veerkracht terug. In de handleiding van de enige andere handwinder die ik ooit had, de sbgw031, stond meen ik 60 slagen vanaf leeg, en 20 slagen per dag. Maar hoe zit dat bij deze 4522?

1 like

Duidelijk minder!
Van zodra ik met een lichte knijpkracht de gecombineerde kracht van veer en opgewonden mainspring niet meer overwin, stop ik met winden! En dat gewoon sochtens en savonds?

Hij had geen label want het was de mijne :innocent:

2 likes

Heb je nu opeens toch de 375 gesnatched?

Inderdaad! Fundamenteel verschil!

1 like

Klopt en ben er erg blij mee

4 likes

Kuthobby 'tā€¦ :joy:

2 likes

Paar kleine krasjes geven een vintage horloge juist karakter en kan je hem gewoon zorgeloos dragen :smile: Hij lijkt me inderdaad in nette staat nog.

2 likes

:ok_hand::ok_hand::ok_hand: :grin::wink:
Het gaat wel aan een rotvaart hier :joy:

1 like

Congrats!

1 like

Speciale troepen.

12 likes