Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Meteen maar wat zon op de nieuwe aanwinsten!!

Heerlijk hoor. :heart_eyes::ok_hand::sunglasses:

27 likes

Nog even een familiefoto. KS 1970, GS 1966.

18 likes

Hee, is die bovenste de 293? Heb je die gisteren gekocht? Mooi!

Ja, dat is de 293. Dat was de verrassing van de dag!

Ik was al een hele tijd op zoek naar een wat nettere variant. Eigenlijk had ik alles wel ā€˜op de korrelā€™ behalve deze ivm de print van de powerreserve.

Gisteren heel veel om de pols gehad maar dit maakte de meeste indruk. Wat een bjoetie. Heerlijk.

5 likes

:see_no_evil::heart_eyes:woohooo gefeliciteerd!

1 like

Hier een review met erg mooie beelden:

3 likes

Mijn indruk is dat de meesten hier om de week 3 a 4 nieuwe GSen binnen krijgen. Ik ben al lang in dubio of ik er Ć¼berhaupt 1 ga kopen. Een paar duizend voor een gokje is nog steeds vrij veel geld. Ook gezien de matige resellwaarde. Of klopt mijn indruk niet?

2 likes

Over welke indruk heb je het dan precies?
Als investering is Grand Seiko niet de beste optie; om van te genieten des te meer.

6 likes

Ik zou graag willen voorstellen dat wanneer je hobby over aanschaf vs restwaarde gaat je een een Rolex koopt (of niet natuurlijk) maar daar gaat discussieren over geldverkwisting. In dat subforum hebben ze complete topics namelijk! :wink: (en ja, ik ben ook nog steeds Rolex fan)

@purple300 maak effe een foto in de zon van je nieuwe aanwinst zodat we zien waar het werkelijk om gaat en dat is genieten van de hobby en die van jou kan zo heerlijk shinen met de zon erop!

@tompj: donkere plaat met zoā€™n mooi polijstwerk en die grote indexen zoals @purple300 nu heeft is echt geweldig!!!

2 likes

OkƩ dan hier komt die

19 likes

Ik heb ook lang getwijfeld en er een behoorlijke zoektocht van gemaakt. Wat is de juiste diameter voor je pols, welke dikte, welke stijl, welke kleur etc. Door het bezit van voorgaande horloge, door te gaan passen, advies te vragen en wat verder te verdiepen hoeft het helemaal geen gokje te zijnā€¦

Daarnaast is het natuurlijk veel geld maar goedkoop gezien de kwaliteit van het product. Investeren in wat je mooi vind en met plezier draagt of investeren om winst te maken. Bij het laatste moet je een Rolex kopen.

2 likes

Effe in je boratslip naar buiten voor een foto in de zon! :wink:

Dat ze hier aan de lopende band binnen rollenā€¦ :wink:

Ik zal me eens gaan verdiepen in de varianten. Een met name met de kleinere diameters en niet te dik.

Is er ergens een goed overzicht of guide beschikbaar?

Prachtig die.

Toch vind ik de lange dunne markers op de SBGH205 echt mooier.

10 likes

Ik vind Rolex op het moment veel te duur voor wat je er voor krijgt. Zou eerder een JLC of GS kopen als ik er wat bij neem. Waarbij mijn gevoel JLC hoger in de pikorde zetā€¦ maar dat is puur op de naam en omdat het Zwitsers is vrees ik.

3 likes

Ik ben juist van deze twee merken groot fan. Drie Gs-en en zeer binnenkort waarschijnlijk ook een derde JLC in bezit. Daarmee vormen beide merken vrijwel mijn hele collectie. Ik schaar de een niet op een ander niveau dan de ander. JLC is verfijnder qua ontwerp en techniek. GS is robuuster en zeker qua wijzerplaten en wijzers en markers minstens even goed afgewerkt. Allebei hoog niveau op hun eigen manier.

Altijd even proberen. Op papier zijn de Gs-en redelijk dik, maar door het ontwerp valt dat bij heel veel modellen volledig weg om de pols.

4 likes

Straks maar een foto in het zonnetje maken want dan komt het blauw er beter uit.

Dit horloge heeft voor mij alles wat ik bewonder aan GS. De geweldige kastvorm die teruggaat naar het verleden van GS, de subtiele dial die van zwart naar blauw gaat al naar gelang de inval van het licht. De net wat dikkere indices maken hem wat sportiever dan mijn andere GSā€™n. En de maat is voor mijn polsen perfect.

Kortom zeer blij mee.

6 likes

Het horloge met voor mij de perfecte afmetingen is de oude GMT m2. Zal eens nagaan of GS iets rond deze breedte en hoogte te bieden heeft.

3 likes

Ik snap dat je de markers op die van jou mooier vindt Tom.

3 likes

Heerlijk al die meningen. Zoals gisteren gezegd, ik vind die dikkere markers echt heel mooi. :+1:

2 likes