Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Dat is ie!

1 like

Kwam laatst nog een leukie tegenā€¦


Kmoesthemachterlatendatdoetpijn

21 likes

Always look on the bright side of life!!

1 like

Snap je nu wat ik bedoelde toen ik bij je was?
Beter ehh. :ok_hand::+1:

1 like

Begreep ik al. Al is het blauw van mā€™n TOG mooier. Zo eerlijk moet ik ook zijn. Rolex sunburst blauw is onverslaanbaar.

1 like

Prachtige review van de SBGW231. Doorlopend mooie beelden maar vanaf 3.56m. zie je de dial wat langer en daarna over naar het uurwerk.

6 likes

Maar welke is nu mooier, de SBGW031/231, of de SBGA057/093/293 (allemaal hetzelfde horloge alleen de 057 heeft geen gedecoreerde rotor)?

Keuzesā€¦

2 likes

Voor mij gaat het niet alleen om mooier maar ook om doel/moment van dragen en de rest van je collectie.

Ik vind de 231 mooi maar het is echt meer dresswatch (imho) dan de 293 die ik gekocht heb. Die vind ik door de datum en het rode accent net wat speelser en makkelijker combineren met een wat meer casual outfit.

In het verleden heb ik vaak getwijfeld over dresswatches of in in ieder geval nettere horloge. Van Omega met de mooie handopwinders van een paar jaar terug tot Celliniā€™s en PP. Ik vind het nog steeds bijzonder mooi maar ik zou het veel te weinig dragen.

2 likes

Bedankt voor het delen, eindelijk een goede review van het horloge. Nu kan ik helemaal niet meer wachten tot de SBGW231 geleverd wordtā€¦

Voor mij was de keuze tussen de door jou genoemde horloges vrij simpel, groter dan 38mm vind ik persoonlijk niet mooi plus dat ik de dikte van de SBGW293 niet kon waarderen.

3 likes

Heerlijk hoe die reflectie op de minutenwijzer valtā€¦

25 likes

Hebben ze nog iets laten horen?

1 like

De 231 kan geleverd worden in februari, de 293 in een week. Ik heb ze weer gevraagd naar hun best price. Maar dat is meer om even te teasen. Ik ga er niet vanuit dat ik er eentje koop, ze geven me vast geen 20% of meer korting.

Dus ik ga ervan uit dat het verhaaltje over en uit isā€¦ Misschien nog die chinese 103 in shanghai, maar dat
is me ook allemaal vrij onzeker.

1 like

Belachelijk! :ok_hand:

1 like

34 likes

Schandalig! :ok_hand:

2 likes

Van jou Paul?

Yes

2 likes

Heel fraai en bijzonder.

1 like

Is dit een groene plaat? Met Iwate dial? Welk referentie is dat?

sbgw255

3 likes