Laat je (/een) Grand Seiko zien

Het zal dan ongetwijfeld aan mij liggen.
Er zijn zeker drukkere horloges. Echter dat soort kleine dingen kan ik niet omheen. Een beetje zoals de barst in een vaas. Al draai je hem, zodat het niet zichtbaar is. Ik weet het en die vaas moet dan gewoon het veld ruimen.

Vanaf foto’s had ik altijd exact hetzelfde idee, maar irl stoort het me niet. Maar uiteindelijk is het een persoonlijk ding natuurlijk.

1 like

Heb er iig al een paar in het echt mogen bewonderen en het is niet aan mij besteed. Ben het wel met je eens dat het in het echt minder aanwezig is dan op de foto’s. Zo ook het venster van de datum. :slight_smile:

Oh enne, blijft natuurlijk een schitterend horloge!

1 like

Het blijft allemaal een kwestie van smaak, hoewel een mooi strak “leeg” horloge vwb de wijzerplaat gigantisch bijzonder kan zijn.
Misschien heb ik wel eens een gelukje.
Dan zou ik meteen uit bovenstaande schoonheden een keuze willen maken…

Open een aparte bankrekening en probeer daar apart op te sparen. Houd dit lang vol en over aan aantal jaren kunnen je wellicht een klokje kopen dat je nu nog voor onmogelijk acht.

Ik weet niet je rookt of niet, maar daarmee stoppen (sowieso) en die poen apart leggen is ook tip die al eens eerder heb gegeven.

Sparen sparen sparen. Someday…

1 like

Yes I know…
Ik ben er ook mee bezig maar het gaat zo langzaam…

Maar dat is zeker niet de grote truc denk ik als je de collecties van sommigen ziet.
Ik neem tenminste aan dat ze niet de leeftijd van Methusalem hebben…:sob:

1 like

Maar dat is zeker niet de grote truc denk ik als je de collecties van sommigen ziet.

Er zijn gewoon mensen met een vet salaris of wellicht een erfenis of iets waardoor ze knaken hebben, krijgen of besparen
Tja

Op eenzelfde manier kijkt een deel van de Grand Seiko dragers vast naar dragers van een Patek P of een A Lange;
“Waar kopen zij dat van, dat is buiten mijn bereik etcetera”. Mensen zijn geneigd te kijken naar anderen die het nog beter hebben.

De kunst is om te genieten van wat je hebt, of van wat je je kunt veroorloven

28 likes

Mooi verwoord.

1 like

Indeed…zo is het.

1 like

Absoluut

Als ik voor mezelf spreek, ik geniet van zowel mijn Seiko Oriënt Omega én mijn Rolex of Steinhart.

Bovendien kan ik genieten van de schoonheid van horloges die anderen bezitten

3 likes

Helemaal waar , ik heb hard gewerkt voor een nieuwe Omega P.O , en vind dat echt grail materiaal.
Vervolgens post @bidle een ranzig mooie Patek … zucht :cry:

3 likes

Dat doe ik ook wel hoor…
Een klein voorbeeld van heerlijk genieten:
Ik heb van mijn onlangs overleden broer een Oriënt automatic mogen overnemen.
Zou m.i. nog géén €50,- euri opleveren als ie te koop zou staan(maar dat komtie niet)
Loopt per week tussen de 5 en 10 seconden voor.
Daar hoef je géén dure chronometer voor aan te schaffen.
Klokje is zo’n 45 jaren oud.
Ik wilde deze vanwege de leeftijd een servicebeurt laten geven maar dat werd mij zelfs afgeraden zolang t klokje zo blijft lopen…
En daar kan ik dus intens van genieten.
Op dit moment heb ik 3 mechanische horloges waaronder de genoemde Oriént, een horloge van mijn zoon in bruikleen, een Pionier, een Chinees plakmerk, welk trouwens ook maar 10 seconden per week achterloopt en mijn eigen Certina DS Caimano met de grootste afwijking per week( zeker 45-60 seconden).
Mijn op-lange-termijn-wens welke realiseerbaar moet zijn, is: een Seiko SARW025 en een Bruno Söhnle episode of Frankfurt…
Maar dat duurt nog ff…

5 likes

Het is ook jouw grail-materiaal en geniet er van.
Maar je weet natuurlijk niet hoe hard Bidle voor zijn Patek 5170G-010 heeft moeten werken…
Het grote verschil tussen dit forum en de fotofora waar ik ook deel van uit maak is het feit dat duur materiaal niet resultaatbepalend is.
Iemand met heel duur spul maakt bij lange niet altijd de mooiste en beste foto’s
MAW: dat heb je veel meer zelf in eigen hand(hard werken en talent)
Bij dit Forum kom je met datzelfde hard werken niet zo ver;
Hier zul je toch echt een vet spaarvarken of wat dan ook moeten hebben…

Lekker duo.

18 likes

Waanzinnig mooi.

1 like

Weg met Grand Seiko, is rotzooi waar je later niks voor terug krijgt.

Dan kun jer beter niet weg mee, maar houden…

1 like

Seiko sucks, big time.
Zeg maar dat het niet zo is.

@drex Wat is er met jou aan de hand? Dipje? Volgens mij zit je op van alles te k!#@k%*n

Misschien je eigen raad opvolgen?

Het komt een beetje, ik ben zo n beetje ziek van klokkies.
Zou hier het beste weg moeten blijven

Fuck ook deze schijn conversatie

K*Fck oUY
Snap je het nu nog niet?

Het interesseert mij niet meer, helaas. Heb regelmatig Rollies om gehad maar het doet me niks.

Interesseert me geen moer wat je draagt vandaag.
Al helemaal die afzichtelijke dingen van de captain niet.
Stop daar eens mee dude.

11 likes