Laat je (/een) Grand Seiko zien

Ik zie het, en maar 1900 euro. Maar hij spreekt me zo grijs wel een stuk minder aan, alhoewel de kast volgens mij hetzelfde is. Maar deze blauwpaarse wijzerplaat, de oranje (of robijnrood las ik ergens) secondenwijzer, en de textuur in de wijzerplaat, en 2 blauwe banden maken deze limited tot een heel mooi pakket denk ik.

Dit is een interessant artikel nav de lancering, het is een interview met de ontwerper, dus alle overwegingen voor kleur etc komen er in naar voren. Dit is een google translate van japans naar nederlands:
https://translate.google.com/translate?sl=ja&tl=nl&u=https%3A%2F%2Fwww.webchronos.net%2Ffeatures%2F21169%2F

4 likes

Ik vind de versie die jij hebt zeer mooi. Persoonlijk vind ik de kleuren echter niet zo tijdloos. Dat spreekt mij op de langere termijn dan minder aan.

Interresant artikel. Ik ben zelf geneigd de grijze ergens dit jaar aan te schaffen.

Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Gaaf man! :ok_hand:

Ik ben ook heel benieuwd hoe hij eruit ziet op een metalen mesh band. Iemand heeft hem hier al helemaal oranje aangekleed, beetje te misschien?

10 likes

Hij kan het hebben. Maar het zou niet mijn eerste keus zijn.

Leuk voor de zomer zo!

Op staal weer een stuk rustiger. Dan mis je opvallende kleur in de band.

Gaaf ding, ik heb deze ook zitten bekijken. Uiteindelijk vond ik hem best aan de prijs tegenover de limiteds met stalen band. Veel draagplezier!

1 like

Koningsdagreadyā„¢

1 like

Helemaal goed zo!

Ik loop wat achter, ik dacht dat de letters op de wijzerplaat alleen GS waren. Maar het blijkt GS9F te zijn (van het 9F uurwerk). En bij de 25min staat 9F25 (vanwege het 25 jaar bestaan). Ik had het wel eens ergens gelezen, maar nooit gezien. Ik heb het nu pas ontcijferd. Nu vind ik mijn SBGV247 nog gaver!

Deze URL is trouwens handig om mooie horlogefotoā€™s mee te vinden. Ik zie er veel met alternatieve bandjes etc. Vervang het deel achter de laatste / voor je eigen type:

10 likes

Is geen Japan only, is gewoon verkrijgbaar. Mooie GS. Past ook een stalen band op, staan een paar mooie fotoā€™s van op internet. Ziet er dan nog beter uit dan op een nato

27 likes

Blijft een van de mooiste!

2 likes

Ik geloof het ook inmiddels.

2 likes

Mooi. Hoe zit het met de afleesbaarheid? Het contrast/afleesbaarheid is voor mij een van de grootste nadelen van de 60s Seikoā€™s (wellicht dat het bij de reissues beter is).

Vol goede moed vanmorgen naar Rotterdam gereden. Ik wist het zeker: vandaag zou er een gs quartz, groter formaat en donkere wijzerplaat met sunburst komen.
En dan sta je in de winkel en wordt er een springdrive naastgelegdā€¦ Wat een fantastisch geweld! Het ā€œmetertjeā€ dat ik op fotoā€™s altijd zo storend vind, was live gewoon een leuk element.
Alleen die prijsā€¦even slikken. Nu dus verder sparen of hopen dat er binnenkort eentje in het blauwe gedeelte staatā€¦

2 likes

Ik heb nog nooit problemen gehad om de tijd van een GS af te lezen. En deze glinstert als een malle. Een kleine polsbeweging waardoor het licht net weer anders valt.


17 likes

Is dat nou een Samurai-achtige kast? Mooi hoor!

Ja. Dat klopt. En ik ben absoluut niet van de zich herhalende kleuraccentjes, dus het verbaast mij ook, dat ik dat vind.

2 likes