Laat je (/een) Grand Seiko zien

Ik vind het altijd betoverend hoe de secondenwijzer van mijn Spring Drive over de wijzerplaat glijdt. Je denkt dat een automaat soepel gaat, of een hi-beat, maar pas bij een Spring Drive ernaast zie je het verschil met een echt continu lopende wijzer.

2 likes

Ik dacht, het zal toch niet! Dus net de Seiko Boutique in Amsterdam gebeld, maar die kunnen hem niet leveren. Ze vinden het wel leuk als ik eens langskom om hem te laten zien :slight_smile:

2 likes

Ja, en ik had het vantevoren nog zo goed beredeneerd: 2 horloges zou voor mij genoeg zijn.
Mijn oris met maanfase, dagaanduiding, datum, maand etc. Dit allemaal aangedreven door 1 klein veertje. Fantastisch dat dit kan in 1 uurwerkje!
Daarnaast een GS voor het ongekende hoge afwerkingsniveau van kast, wijzers etc. Geheel in de seiko lijn dan een Quartz want hier zijn ze tenslotte groot mee geworden. (En deze Quartz is ook hoogstaand).
Tot dat je dan in de winkel staat met je goed gedragā€¦ Het prijskaartje van een nieuwe Springdrive is toch even slikken, maar goed, we zullen de balans eens opnieuw opmaken.

2 likes

Waar verkrijgbaar dan in Europa/Nederland?

Niet dus, ik heb gebeld met de boutique, maar hij komt niet voor in hun bestand. Computer says no.

1 like

Solojapan 2950 ekkies.

2 likes

Incl douane, btw, ā€¦?

Ik zie het geloof ik al, uit Spanje.

1 like

Jup. Verreweg de goedkoopste GS leverancier in Europa

2 likes

Computer says no voor solojapan en sbgv247. Misschien ooit wel geweest, maar nu niet in elk geval.

Kwestie van hem benaderen op facebook messenger, of via de mail.

Nou ja, de mijne is onderweg vanuit Japan. Als de douane hem niet onderschept heb ik hem voor minder. Als ze hem wel onderscheppen voor meer. Hopelijk zijn ze druk met Brexit.

1 like

Arghhhhhh :sob: dan heb je niet goed gekekenā€¦ :wink:

1 like

Ɯberhaupt geen Grand Seiko volgens mij.

Alles wat je wil kan hij leveren op bestelling. Mits ze in Japan leverbaar/niet discontinued zijn.

2 likes

Overweeg een perlon strap voor de sbgx047 te proberen. Lug width is 19mm en zie nu vooral (vintage) perlon 18mm of 20mm. Wat is raadzaam? Op ebay suggereert verkoper dat 18mm ook prima op 19mm kan.

Geen perlon, zonde van de achterzijde

2 likes

image

Two piece dan :innocent:

1 like

Geen idee. Weet dat hij in de VS bij de GS juweliers en boutique gewoon te verkrijgen is. (Dus niet Japan only) omdat is limited is niet meer te bestellen is bij Seiko NL. Dus zeldzaam in NL is hij zeker.

7 likes

Een prachtige oplossing met een prachtige band. Nu het ā€œgrote geheelā€ nog. :wink:

1 like