Laat je (/een) Grand Seiko zien

Ben benieuwd of dit mijn ex is… hoe komt jouw verkoper eraan?

Deze is idd ooit door Pange verkocht en op het forum beland. Ik heb hem van @jehebtWATgekocht overgenomen, maar heb hem zelf ook alweer overgedaan aan een ander forumlid.

Prachtig horloge, maar ik wilde wat meer rechte lijnen, en wilde toch weer geld vrij hebben voor een mogelijke andere aankoop.

Mijn ex dus… wanneer de huidige eigenaar wat meer van verleden wil weten… let me know!

Ik heb die vorig weekend ‘live’ gezien, hij sprong er voor mij echt wel bovenuit, die blauwe quartz !

1 like

IS er ook een

GRAND SEIKO

met een soort pie pan wijzerplaat zoals bij een datejust 1601?

Mvg,

Sommige van de GMT modellen hebben volgens mij een plaat met een bepaalde verdieping volgens mij. Ik kan me zo’n foto op HF herinneren maar weet niet meer welk model dat was :thinking:

De sbgj017 en 019, maar die hebben het niet aan de rand vd wijzerplaat.

Ja,
image

10 likes

Deze is al verkocht geloof ik he :stuck_out_tongue: ?

1 like

Ja, maar heb er nog een .

18 likes

:innocent:

18 likes

imagehttps://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/1/3/a/13a66e36f0dd2a4a538d7401272d188666514245.jpeg

Deze gaat waarschijnlijk het nest toch weer verlaten. Iemand zin in een ruil tegen een Airking 116900?

5 likes

Ik lees vaak dat van deze casio de kast ook gemaakt wordt in de fabriek van GS. Zou dat echt zo zijn…
Afwerking is wel top moet ik zeggen.

1 like

Bij mijn weten heeft Casio een eigen productielijn. Wellicht zit de verwarring in het feit dat ze dezelfde (bewerkelijke) polijstmethode gebruiken?

Net als GS worden de high-end Casio’s en Citizens gepolijst met de Zaratsu techniek.

Wellicht een interessant filmpje voor de liefhebbers. Een kijkje hoe dat Zaratsu polishing gaat bij GS.

4 likes

Hebben ze hier ook een atelier met zo een gekwalificeerde werknemers? Of gaat alles richting het land van de rijzende zon bij onderhoud?

Daar is hier op het forum over geschreven, gebruik de zoekfunctie eens?

OMG :scream: kom ik thuis, bijna de spring drive leeg! Maar wat een mooi horloge! Dus om, en laden maar!

12 likes

Gisteren met @scubapeerke op jacht geweest in de stadsjungle…

UIteraard ook de vernieuwde Seiko Boutique bezocht. Genoeg GS te zien daar, deze Spring Drive GMT was vers binnen en mocht ik even om de pols schuiven. Tjee wat een kneiter :ok_hand:

8 likes

Oeh, de mooiste GS, op de LE met gouden wijzers en indices na.
Hoe is die bezel in het echt? Net zo mooi als op de foto’s?

En wat kostie?

1 like

Ja hij is echt mooi die bezel, opvallend ook. Prijs volgens label 6.100,-

1 like