Laat je (/een) Grand Seiko zien

Bijna twee jaar heb ik erover gedaan om m’n eerste Grand Seiko te kopen.

De eerste keer dat ik er een paar live zag, in Lissabon, was ik niet onder de indruk van de modellen die ik daar te zien kreeg. Onlangs heb ik dan op een paar maanden tijd twee verschillende shops kunnen bezoeken waar GS’en verkocht worden.

In London ben ik de winkel (excuseer, de Boutique) binnengestapt met een voorkeur voor een GS met een witte of champagne wijzerplaat, maar dat veranderde snel toen ik de sbvg225 te zien kreeg … ik was onmiddellijk gecharmeerd door dit horloge, ik heb er zeker 5’ gewoon van zitten genieten. Nu, ik heb een historiek van foute aankopen, en dus heb ik toen op de tanden gebeten en ben zonder aankoop naar buiten gestapt. Een paar weken geleden zag ik bij Tensen ook een mooie selectie GS’en. Terug alles bekeken, en daar was de sbvg225 terug. En terug sprong dit model er bovenuit. Nog een weekje gepiekerd, en dan maar de knoop doorgehakt.

Vandaag is hij dan aangekomen:

Fantastisch mooie wijzerplaat, en wat mij betreft de perfecte grootte.

34 likes

Heel mooi

2 likes

Schitterend.
Van harte en veel plezier met deze aankoop.:ok_hand:

1 like

Prachtig! Genieten man! :ok_hand:

1 like

Geweldig mooi blauw.
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop en dat je nog lang mag genieten.
Formaat 40mm staat je ook goed.

Gaaf hoor :ok_hand:! Geniet van je Na

Super mooi !
Die dial, hmmmmmm I love it !!!

10 likes

Wat ik specifiek mooi vindt van de SBGV225 zijn de trapezium gevormde indices op 6, 9 en 12 uur. De iets kleinere GS hebben meestal rechthoekige. Maar voor 40 en 41mm gebruiken ze soms de trapeziumvorm op 6, 9 en 12. Dat vind ik mooi, dat is ook zo bij mijn 41mm SBGA001 spring drive.

Ahoewel deze 37mm ook zoiets heeft, maar dan toch weer anders. Hier is de basis wel trapezium, maar het hoge deel is rechthoekig.

1 like

Zo mooi…hoe langer je kijkt, hoe meer je ontdekt. Op een of andere manier lukt het foto’s maken nog niet zo lekker, maar dit horloge leent zich er gewoon voor.
De wijzerplaat is grotendeels van de dag gewoon zwart, maar met een bepaalde lichtinval wordt deze “bruinig”. Afhankelijk van de lichthoek komen er dan “regendruppels” van links naar rechts / of van rechts naar links / of horizontaal. Op de tweede foto iets zichtbaar toen ik het horloge gedeeltelijk in het directe licht had gelegd.
Werkelijk absurd mooi!

11 likes

Mijn NA (reeds ook een topic voor aangemaakt).
Met zijn 39 mm is het draagcomfort ondanks mijn 19,5-20 cm pols uitmuntend te noemen. Van lug naar lug is de afmeting 46.8 mm, en met zijn dikte van 12.3 mm een toppertje voor elke gelegenheid.

26 likes

In 1 woord…geweldig! :ok_hand:

Zeer veel plezier toegewenst met deze beauty…

Dank je wel man! Ik wil de band nieuw houden, dus zal er leer om slingeren. Zoek nog wel een gs buckle :grimacing:. Volgens mij lastig te vinden

1 like

Ik ben benieuwd hoe leer er uit gaat zien!

Ik denk dat ik deze ga proberen maar heb er nog een paar, moet even kijken, omdat de letters spring drive en power reserve blauw zijn

1 like

:question:

Onder je Mercedes heb je houten velgen omdat je de originele nieuw wilt houden…?

3 likes

Begrijp ik. Check Vierport ook nog even voor de gs buckle…

1 like

Schitterend, mooi formaat ook.
Heel veel draagplezier.

1 like

Gisteren even de Seiko boutique ingedoken, op zoek naar de nieuwe Quartz GMT. :white_check_mark:

Schitterend horloge :heart_eyes:. Hele fraaie sunburst, indices zijn fraai bewerkt. Licht bollend saffier geeft mooie diepte.
Bewust de Rolex 16570 Expl2 omgedaan ter vergelijk, maar zijn toch erg verschillend. De GS oogt veel sjieker en heeft ook een grotere wijzerplaat.

Verder nog wat andere quartzen gepast. De blauwe is de titaniumversie. Hele mooie matte plaat met structuur.

Ik ga eens even goed peinzen of er toch weer een GS moet komen…

11 likes

Niet alleen daarom natuurlijk, vind leer ook comfortabel dragen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like