Laat je (/een) Grand Seiko zien

Heel veel handwerk. Polijsten onder meer.
Veel beter uurwerk ook.
Weleens een GS live gezien? Dan zie je het.
Dat kan in Amsterdam, Rotterdam, Heerlen

3 likes

De meesten GSen daar zijn rond de 5k, deze rond de 50. Ik vond dit model ook al absurd duur.

1 like

Oh sorry, die. Ja dat is wel erg veel

1 like

Daar valt niks op af te dngen, is ook erg duur.
Maar veel merken willen zo af en toe ook eens iets bijzon(der)ders maken, onder meer om te laten zien tot wat ze in staat zijn. En ja, ook die worden verkocht.

1 like

Tsja, waarom is een beetje Rolex of Omega zo duur? Dat is tegenwoordig ook veel lopende band werk en een grotendeels geautomatiseerd productieproces.

GS is in zekere zin onderscheidend. Veel van de prijs zit in techniek, ontwikkeling, maar ook zeker in de handmatige afwerking. En voor een veel selecter publiek. Wat uiteraard wat met de prijs doet.

Kan het zijn dat ik ook hier de ondertoon proef van: komt uit het verre oosten, heet Seiko, dus dat kan niet anders dan goedkoop zijn? Niet vervelend bedoeld overigens.

Het klinkt een beetje als de reactie die ik vaak krijg. “Oh leuk, maar het is maar een Seikootje”. Bij een Rolex klinkt er bij de “kijkers” een zeker ontzag door. Zo van, wauw een Rolex!

Een vriend van mij werkt bij een Rolex juwelier en had nooit een GS gezien, totdat de mijne voorbij kwam. Hij was meer dan onder de indruk en vindt GS nu echt een klasse apart.

5 likes

Leuk dat je uitvoerig reageert.

Totaal geen ondertoon overigens hoor. Ik houd van horloges en vind vele merken en mooi en helaas te veel merken prachtig!

Maar mijn reactie was in lijn met de opmerking van @koekoek, meestal is een GS rond de 5K EUR en dan is 50K EUR opeens wel erg duur. Ik was nieuwsgierig waar dat verschil in zit.

Verder blijft het allemaal subjectief hoor en een kwestie van gevoel en smaak. De RG GS die @met1n post vind ik vrij prijzig terwijl ik daar bij Eichi die @koekoek post weer een heel ander gevoel bij heb. Misschien komt dat door de prachtige dail bij de Eichi maar het uurwerk blijf vergelijkbaar (al moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik verstand heb van springdrive uurwerken (en ook geen interesse overigens (heb ik al eens eerder over gepost, is meer een kwestie van smaak hoor. Om even de discussie te vermijden :slight_smile: )) en ook niet weet of er meerdere uurwerken zijn met veel verschil in kwaliteit).

Ik heb voor mijn vader een Seiko SARB035 gekocht. Die heb ik daarna hier nog weleens terug zien komen als poor men’s grand seiko. Een prachtig horloge. Dus in die zin wil ik graag eens wat meer van GS zien. En een model als deze wil ik graag dragen (wel in 40mm please :smiley: ): https://www.grand-seiko.com/collections/SBGW251/

Thanks voor de mooie foto’s, meer graag! :smiley:

2 likes

De sbgw253 (de stalen variant van de 251) staat erg hoog op mijn lijst. Ja, prachtig allemaal!

En overigens, totaal niks mis met een Sarb!

2mm groter en ik had hem ook op mijn lijst gezet :smiley: haha

Maar het is makkelijker om horloges op je wishlist te zetten dan ze er af te halen, voorlopig is mijn lijst sowieso veeeelste groot…

1 like

Wat een bjoetie!!

1 like

Voor de Japanse markt. 250 stuks gelimiteerd.
Kasuri wijzerplaat volgens Japans weeftechniek. In de inmiddels zo bekende 44GS kast.

En deze is 1300 stuks gelimiteerd. Geïntroduceerd in 2011 tijdens het 130 jarige bestaan van Seiko. Trouw aan de eerste Grand Seiko 3180 uit 1960 met 36mm.
En dit jaar tijdens Basel 2017 opnieuw geïntroduceerd als sbgw253 met 38mm.
Simpel, maar zo mooi.

15 likes

Tsja… zo mooi… ik ga eens peilen… meningen in een ander topic zijn welkom…:wink:

Even nieuw leven inblazen met de SBGR081:

Waarbij ik mij afvraag; heeft @tompj, de topic starter, eigenlijk nog wel een Grand Seiko?

10 likes

Nee niet meer net als ik GS-loos
Nog wel een poor man’s SDGM

Uploaden…

10 likes

Op het moment niet Remco…maar je weet het niet hè…

Ik blijf in ieder geval een zwak houden voor dit prachtige merk.

2 likes

Ik vermoed dat er nog genoeg zullen langskomen bij @tompj . :slight_smile:

1 like

:tired_face:
Ik kan het helaas niet uitsluiten. Is een van de terugkerende zondes in mijn leven. De Speedmaster is er ook zo een.

2 likes

Gisteren:

En vandaag:

Wat een fantastisch merk! :heart_eyes:

27 likes

Ik kan het je niet kwalijk nemen Tom! :wink:

1 like

Die van gisteren is errug mooi…!

3 likes

17 likes