Laat je (/een) Grand Seiko zien

Mooie vintage uitstraling! Is het met plexi?

Nee, glas.

Nu niet meer?

Buiten is het erg donker. De wijzerplaat is zoooo donkerblauw nu. Maar mét een hoeveelheid diepte waar je u tegen zegt. Man man man…🥰

14 likes

Ik heb me er al lang bij neergelegd, dat ik maar een vrij korte tijdspanne van geluk met materie heb en gun de GS daarom aan een volgende eigenaar. Momenteel sta ik natuurlijk alweer in vuur en vlam over de volgende NA en houd ik mezelf vermoedelijk ook deze keer weer voor de gek, dat het nu wel eens langer zou kunnen duren…:grin: Voor het echte geluk heb ik gelukkig geen horloges nodig, daar staan mijn kinderen en vriendin grotendeels borg voor.:ok_hand:

4 likes

Ik ben benieuwd!

1 like

Ik ook…:joy::+1:

1 like

Op deze winderige dag als vandaag, kun je natuurlijk heerlijk naar GS op het internet gaan zoeken. Het viel me nu pas op dat het datumveld op verschillende manieren is verwerkt. Naast een opgelegde indice, naast een marker op de plaat of helemaal verwerkt als indice.

Daarnaast viel het me op dat de secondewijzer soms open en soms een dichte center heeft. Omdat ik zelf veel aan dit topic heb gemaakt tijdens mijn zoektocht, vind ik gepast om andere liefhebbers weer een detail te geven waar ze op kunnen letten… :nerd_face::grinning:

8 likes

Kwam dit paartje tegen op wus.
Datum van vandaag, 11.
.

2 likes

Vandaag heb ik het Hirsch Pure rubber Caoutchouc bandje van @Vinner binnen gekregen. Het past mooi bij mijn sbgv247. Bij dit horloge levert Seiko naast de leer/fabric band met vouwsluiting ook een siliconen band. Maar ik moet zeggen dat de kwaliteit van deze Hirsch me beter lijkt dan die van de meegeleverde Grand Seiko siliconen band.

Ik las ergens dat ze in s/m/l variant komen. Dis is denk ik de m variant. De lengte van het deel met de gesp is precies wat ik wil. De andere kant is een cm te lang vind ik. Maar het stoort me (nog) niet. Ik draag hem op het een-na-laatste gaatje. Deze Hirsch is ook een stuk fijner dan de Borealis die ik heb, die zijn nogal grof vergeleken bij deze. Ik denk dat ik ook nog wel een zwarte Hirsch ga bestellen.

Plaatjes!!!

8 likes

Weliswaar al een keer vertoond, maar ik wil 'm zelf ook showen. De Grand Seiko SBGA 279, een jaartje geleden aangeschaft in Japan.

Kast en band van titanium.

Voor zover ik weet, is dit exemplaar de enige op het HF en waarschijnlijk ook in Nederland. Of vergis ik me?

15 likes

Op het HF zitten bij Grand Seiko sowieso niet zoveel dubbelingen. Grand Seiko blijft met de lage geproduceerde aantallen niche. Ik heb op het forum ook nooit van iemand anders mijn SBGA001 gezien, en ik ga er ook van uit dat ik de enige in NL ben met de blauwe van hierboven.

2 likes

Niche. Dat woordje, o, wat is dat mooi als toevoeging aan mijn Grand Seiko SBGA 279: niche! Dank je wel.

1 like

Omdat het zooo lekker is ook hier even hoor!

11 likes

Inderdaad, gewoon omdat het kan. Nog steeds errug blij mee. :heart_eyes:

14 likes

Linkje…?

1 like

Wat een heerlijk smeuïge band! :+1:

1 like

Ik ben een redelijke speurneus al zeg ik het zelf, betreffende GS kan ik van NL aanbieders echter nergens vinden. Misschien kan je wat minder bijdehand doen en de twee linkjes geven.

Ben erg benieuwd!

Btw, je bent net 2 weken lid, een beetje dimmen zou niet misstaan…:wink:

Heb je überhaupt wel eens een GS in handen gehad?

Ik wel…

7 likes

Tijd voor een sapje? Rustaghh! :man_facepalming: :wink:

2 likes

Neem een slokje limonade i.p.v. azijn en doe eens lief.

2 likes