Laat je (/een) Grand Seiko zien

Power reserve zit aan de achterkant;

4 likes

Ik heb van @MotoSkooly een passende metalen band voor mijn sbgv247 overgenomen. Het was een pita om hem erop te zetten. De toleranties van Grand Seiko zijn zo klein dat ik hem er met 1.4mm pushpins niet op kreeg, maar met 1.3mm pushpins nu wel. Die heb ik in Engeland besteld bij Cousins. Maar ook toen nog problemen. 20mm lug is bij GS blijkbaar 20.0, alleen bleken de meeste pushpins 20.1 te zijn. Dus alle 25 pushpins nagemeten tot ik er 2 vond die echt net binnen 20.0 pasten. Je zou denken dat die indrukken tot 19.8, maar nee hoor. Echt @)&)&(!!! En gelijk een setje Bergeon schroevendraaiers gekocht om de band in te korten.

Dus hij zit er op. Ik vind hem gaaf!

26 likes

Top!!!

Staat 'm geweldig! :+1:

Niks meer aan veranderen :heart_eyes:

Zo zie ik hem graag! :+1:

Staat hem goed, Frank. Top.
Met de originele band vond ik hem al mooi.
Wat een priegelwerk, maar het is je gelukt. Chappeau.

Daar heb ik me ook wel eens over verbaasd; bij vintage wil 20 ook nog wel eens 19.7 wezen ofzo; dan kun je dus helemaal niks met 20 mm pennen. :face_with_raised_eyebrow:

Maar het resultaat ziet er mooi uit. :+1:

Van deze ga ik de bracelet zeer waarschijnlijk niet gebruiken

7 likes

nice! Oranje accenten staan hem goed. Deze voorganger draag ik nu, maar ik steel mijn fotoā€™s uit het Seiko topic. De afwerking is belachelijk goed

grand seiko sbgf-017

1 like

Staat hem prachtig, veel plezier ervanšŸ‘

:see_no_evil:

Neeeā€¦ hou hem dā€™r bij

1 like

Staat goed man, topper zo! :+1::+1:

Ik zal mā€™n best doen, maar beloof niets :innocent:

1 like

Jawel. Dat lijkt me wel het beste. :wink:

Kan prima denk ik! Maar als je er op staat, die banden gaan voor mooie bedragen van de handā€¦ :slight_smile:

1 like

Now we are talkingā€¦

Het enige punt is, welke type is het? Want ik had dat hele specifieke type nodig. Er staat a13 in gestanst in de endlinks. Maar in de band van mijn sbga001 staat niks, en ik die van een een sbga083 ook niet. Het lijkt erop dat ze alleen losse banden van een nummer voorzien, en dus is het moeilijk om van een band zonder ingestanst nummer te bepalen waar hij op past. Ik zie het als pure mazzel dat de sbgv243/245/247 de band van de 225 etc passen.

Het wordt een SBGV223

Hou die band! Hij zit heerlijk en tenzij je iha een gruwelijke hekel aan metaal hebt ga je voor het geld niets beters vinden. En who cares, maar wat je er los voor vangt is minder dan wat je verliest bij het flippen van een head only en een vervangend bandje :wink:

2 likes