Laat je (/een) Grand Seiko zien

Leuk om mijn sbga001 / sbga201 te zien in een insta posting van grand seiko ter herinnering aan het 20 jarig bestaan van spring drive. De sbga001 was de eerste grand seiko met het spring drive uurwerk.

4 likes

Ben nu een week of 5 lid van dit forum en denk steeds vaker aan een Grand Seiko. Begin ze steeds mooier te vinden.

5 likes

Ze zijn supermooi inderdaad !

1 like

En daarom nog maar even oud en nieuw naast elkaar.

17 likes

Ik wil nog altijd eens een oudje, maar wel eentje met een nog scherpe kast, want vaak zie je ze gepolijst staan, glimmend, maar alles net te afgerond.

1 like

Ja, er moet voor zulke leeftijden wel aan af te zien dat er een verhaal ergens zit.

Op deze vintage inzoomen zijn de “scars-of-life” wel te vinden.

Ja, liever wat tekens van een leven geleefd met verder een originele kast, dan alles weggepoetst, maar ook de onderscheidende kenmerken.

1 like

Hier is niet aangepolijst geloof ik. :wink:

3 likes

Mooi duo met schitterende banden.

1 like

Iemand deze al eens om de pols gehad?

Op de foto’s lijkt de wijzerplaat eerder zwart dan blauw.

1 like

Kenners herkennen :wink:

10 likes

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: x84

19 likes

Veel mooier dan op de eerste foto die ik had gezien, en spring drive zonder power reserve! Was hier al een prijs van bekend?

Ongeveer 8k dacht ik.

Voor meer foto’s van de SBGY003: https://timeandtidewatches.com/hands-grand-seiko-spring-drive-sbgy003-thinner-dressier/

Voor meer GS SD dress geweld: https://www.grand-seiko.com/global-en/special/sd20th_elegance/

Persoonlijk kan ik nog steeds niet leven met de wijzerplaten zonder het Seiko-logo, dus voor mij persoonlijk is het treurig dat deze mooie wijzerplaten en dunnere kasten en uurwerken niet eerder beschikbaar waren.

Maar goed, gelukkig leven we in het reissue tijdperk. :sweat_smile:

Afwerking wel hoor.

2 likes

Dat heb ik dus precies andersom. Wat een vooruitgang. :smiley:

4 likes

Jammer van de maat natuurlijk maar wel echt een bjoetie van een sportmodelletje! Wat een dial!

3 likes

Die in 40mm en komt u maar door meneer.

2 likes

Het lijkt wel op een door een motorisch gestoorde kleuter geknoopt Perzisch tapijtje. :thinking::wink:

Wat een mooie kast!!! Wel 44x17mm, dus veel te groot…