Laat je (/een) Grand Seiko zien

De GS jeuk wordt (voor de 10e) keer weer erger… Goudjeuk is weer dalende.

Dus zijn er naast de SBGW231 (handopwinder), SBGR 261 (automaat met datum) en de SBGH263 (Limited HB, maar nog te koop) nog vergelijkbare modellen die ik moet nemen in mijn overweging?



4 likes

Soortgelijke met deze kast.
Sbgh213


Sbgj217

4 likes

De 213 vind ik minder mooi dan de limited. Die combinatie met goud vind ik erg goed. Wel meteen een stuk drukker.

De 217 wel mooi maar meteen een stuk dikker. Zeker met mijn polsmaat geeft dat een heel andere look.

Mijn advies voor jou is de 231.
Past het best.
En anders een patek :slight_smile:

1 like

Ja, de 231 is eigenlijk gewoon een heel mooie Calatrava.

1 like

Tov de 231 heeft deze een geblauwde secondenwijzer en andere band natuurlijk maar verder identiek toch?

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, omdat ik de nieuwe 235 nog niet in handen heb gehad.
Bij de oude/ eerste referenties zag ik wel kleurverschil in wijzerplaat nml.
001 en 005 met dichte deksel. 005 donkerder crème.

Referenties van oud naar vandaag sbgw001>sbgw031>sbgw231

1 like

De 235 heeft nu ook een caseback met saffier. Als ik naar de foto’s op Seiya kijk dan lijkt er inderdaad wel een nuanceverschil in de kleur van de wijzerplaat.

Is die 235 in Europa verkrijgbaar?

Dan vind ik persoonlijk deze SBGW031 met stalen band een mooiere combinatie dan de 235:
https://forums.watchuseek.com/f29/mwts-grand-seiko-sbgw031-4765469.html

Moet je wel ergens zo’n band kunnen vinden.

2 likes

Dan dank ik u hartelijk voor het meedenken maar moet ik zeggen dat ik niet mee kan in die mening.

Kast is volledig gepolijst en band is volledig mat, dat vind ik niet combineren.

Ik zou de 235 willen voor het mooie detail van de geblauwde wijzer maar er direct een mooi stukje leder op (laten) knutselen. Stalen band erbij is leuk voor het setje.

Deze dan? Ik vind deze wijzers ook nog mooier, dikker:

2 likes

Ja, dat vind ik nog steeds een van de mooiste. Heb alleen geen contacten in Canada en met invoeren komt er een flinke slok bij.

Deze heb ik altijd laten gaan omdat de wijzerplaat dezelfde kleur is als m’n zilveren DJ maar dat zou geloof ik geen struikelblok meer zijn.

Moet wel zeggen dat Calatrava look me wel steeds meer begint te trekken.

1 like

En deze is er natuurlijk ook nog maar die is weer groter.

Deze staat in de 093 versie ook op chrono24. Ik heb een aantal keren contact gehad met de verkoper. De eerste foto in zijn advertentie komt van Amazon, en de andere foto’s zijn te vaag om iets op te zien. Ik durf het niet aan om hem van de foto’s te kopen, hij stuurt me steeds weer nieuwe slechte foto’s toe, dus ik ben afgehaakt.

1 like

Ik twijfel over die maat. Zo’n horloge moet gewoon wat kleiner zijn op een dunne pols. Anders krijg je het IWC gevoel.

:thinking:

Een koopje als je hem vergelijkt met de prijzen op Chrono24, maar dit is niet mijn favoriete Grand Seiko in dit genre.

1 like

Hij oogt imho een stuk klassieker dan die andere modellen. Iets meer ouwe lullen klok.

Stomme klassieke tekst op de plaat ja.

Doe mij die 235 op staal. Heerlijke combi

1 like

Geloof dat die 235 wel op 1 staat inderdaad.

Is die in Europa te krijgen?

1 like