Dacht even een klein mumsel te zien op de secondewijzer…
Was een muggenscheetje op mijn beeldscherm
Ik schrok, na enkel de eerste zin gelezen te hebben
Dit noem ik nou afwerking. Wat een afgang, die Milgauss op dit forum net afgeraffelde verf op de seconde wijzer
GS experts!
Ik heb wel wat merken in de collectie, maar nog nooit een GS gehad. Nu ben ik bij Brunott in Rotterdam gaan passen. Het ging mij voornamelijk om de Snowflake en de witte sunburst hi-beat GMT.
Wat mij opviel: hoewel de diameter maar heel klein beetje scheelt, viel de hi-beat GMT beduidend kleiner uit. Waarschijnlijk had dit te maken omdat er nog een ring om de wijzerplaat is voor de GMT tijdzones. Size beviel mij beter dan de Snowflake. Maar de hi-beat was wel weer een stuk hoger. Te hoog naar mijn mening. A la IWC Ingenieur 3227-01!
Bestaat er ook een mooie GMT met een Springdrive movement met een sunburst? Ik heb wel een GMT Springdrive met een soort golfbal plaat gezien, maar weet niet of dit net zo mooi is als de sunburst…
Trouwens, de Snowflake is echt ongelooflijk licht. Lichter dat ik had verwacht!
Bedoel je de SBGJ201?
Die heeft een zogenaamde Mt. Iwate wijzerplaat en die is er voor zover ik weet in rood, groen, blauw, zwart en wit. Allen zijn GMTs (SBGJ)
De prijzen voor groen en rood stijgen helaas is vlot tempo, blauw is JDM en zwart en wit zijn redelijk verkrijgbaaar.
Ik vind ze ook te dik, dan zou ik eerder voor de golfbal GMT (SBGE009) gaan.
Je kan natuurlijk ook voor de iets klassiekere SBGM235 met mosaic dial gaan. GMT en dunner.
Idd de SBGJ201. Heel mooi in het echt, die dial is mooi compact, misschien daarom optisch heel anders dan de Snowflake.
Is de SBGE209 minder dik? De bezel lijkt vrij hoog door te lopen. Helaas liggen deze niet vaak in de winkel, dus moeilijk om in het echt te bekijken.
Mosaic dial lijkt dan weer erg druk…
Ligt erg aan de lichtinval. Bij weinig licht is de plaat bijna egaal, bij veel licht raak je niet uitgekeken
Bestaat de SBGE009 ook met het nieuwe logo?
Is dat een JDM model?
Mijn talenknobbel stopt bij de EU grens maar gezien het lettertype krijg ik het vermoeden dat deze hier niet leverbaar is.
Zou hem graag in real life zien.
Is dat met meer modellen gedaan? Een update van het logo en modelnummer, maar verder hetzelfde model?