Laat je (/een) Grand Seiko zien

Ik heb daar de afgelopen weken ook over nagedacht en dat is inderdaad één van de zaken die ik het lastigste vindt aan dit model. Geen staal, en wat er is, is het in mijn optiek nét niet.

Ik zou wat “bonkiger/stoerder” staal verwachten.

Tsja, ik heb momenteel eigenlijk geen recht van spreken natuurlijk. :wink:

Passend ontworpen endlinks zouden mooi kunnen zijn. Tegelijkertijd vind ik deze endlinks best aardig passen in de hoekigheid van de kast. Soms vind ik van die “perfect” mee ontworpen endlinks ook juist niet het mooiste.

De zenith defy wordt er ook maar een beetje saai van.

2 likes

Hallo,

Ik ben in de markt voor een Grand Seiko.
Ze zijn in België wel heel dun gezaaid. Op chrono24 ook lijkt me…
Hebben de kenners hier nog leuke (online) adresjes voor een goeie deal nieuw of occasion?

tot nu toe heb ik Pange, wristcandy en ikigai watches gevonden

Alvast bedankt!

1 like

SoloJapan (Magi) op Ebay. :+1: Kan alles leveren (en tegen mooie prijzen) en verstuurd vanuit Spanje dus geen extra btw en invoer kosten.

3 likes

Brunott in Rotterdam,

Vaessen in Maastricht.

Van Hell in Amersfoort.

Pange is wel een aanrader. :wink:

2 likes

Er staat een mooie in jet blauwe gedeelte :wink:

SoloJapan heb ik een goede ervaring mee

1 like

Seiko boutique in Amsterdam niet te vergeten :wink:
edit: daarnaast komen ze ook wel vrij vaak ih blauwe gedeelte langs dacht ik

2 likes

Ja, ik heb nu al 5 keer gekocht bij Solojapan en altijd super tevreden. Laatste was de SLA017, maar ik doe het telkens in mn broek bij zoveel risico. (uiteindelijk weet ik toch helemaal niks over hem)
Zou graag een sbga029 willen proberen, en aan die bedragen wil ik graag zien wat ik koop…

1 like

Is op EBay dan weer duurder, dan via direct contact

1 like

Kan ik mij heel goed voorstellen.

Yep…idd even contact opnemen. Magi is altijd erg vlot ook. I know…vandaag nog contact gehad. :wink:

3 likes

Wat wordt het?

1 like

Hmm nog niets zeker. Ik dacht aan deze totdat ik het zij profiel zag. Valt mij tegen…jammer wel.

image

7 likes

Nice, uitgesproken vormen👌

1 like

Dat zonder twijfel.

1 like

Wat een topper :heart_eyes::heart_eyes:

Op dit moment voor mij DE GS waar ik voor zou gaan…:+1:t2::ok_hand:t2:

1 like

Nog eens over nagedacht. Er zit ook wel wat in.

De Japanse Wabi-sabi gedachte, de perfectie van de imperfectie.

1 like

Zou eigenlijk een goede foto willen zien van een echt zijaanzicht.
Deze vertekend wellicht iets en benieuwd of de kroon wel netjes in het midden is uitgelijnd.

Ook ik twijfel of ik deze nu wel zo mooi vind.

2 likes

Dit vond ik nog…nee, voor mij té niet-typisch GS. Plus ik houd meer van afgeronde lugs om de pols…zit en staat beter. De Chronoris was een uitzondering. :+1:

SBGV245-5

7 likes

Ik ben het, naarmate ik er langer naar kijk, met je eens.

De afwerking, de afwisseling gepolijst en geborsteld, absoluut top-notch. Het spat al van de foto’s af.

Maar gevoelsmatig zijn de vormen té. De dikke bezel lijkt zo uit proportie.

Tot de sbgn onverwacht voorbij kwam stond dit model toch echt hoog op mijn lijst, maar met een lichte twijfel. En op de een of andere manier blijft die twijfel.

Edit: volgens mij is dit zo’n model waarmee je een behoorlijke haat-liefde verhouding ontwikkelt die op lange termijn echt één van die kanten opvalt.

1 like

Ja dat gevoel heb ik dus ook.

1 like