Laat je (/een) Grand Seiko zien

Ik maar denken dat mijn SARB033 de mooiste was…
IMG_20190715_190647

13 likes

Goedemiddag.

(Klik op de foto’s voor scherper)

11 likes

17 likes

Alweer een tijdje geleden voor mij, maar binnenkort wordt mijn collectie aangevuld met een GS :+1: Toch wel een merk waar ik vaak (tijdelijk :no_mouth:) bij terug kom.

5 likes

Ja hier ook :blush::ok_hand:

Deze incoming…

16 likes

Prachtig daffie. Hoe zit het met die batterij wissel van GS quartz. Kan dat tegenwoordig bij elke horloge maker of moet dat via GS botique voor heul veul geld?

4 likes

Ik denk niet dat daffie het antwoord weet. Hoewel hij al 10 quartz GS-en heeft gehad.

Daffie is een beetje van dit.

:joy:

Vooral de woorden: Vaak en Tijdelijk zijn van toepassing :wink:

5 likes

Dankjewel! :+1:

Batterijwissel is heel eenvoudig omdat het quartz uurwerk in een compleet afgeschermd deel zit. Batterij zit daarbuiten en kan dus iedere willekeurige Jan Doedel wisselen. :wink: Dat hebben ze goed voor elkaar bij GS.

:blush: I know. Maar stilletjes hoop ik op een blijver…this time. :thinking:

2 likes

Voor zover mij bekend kan/mag elke juwelier dat doen. Met dat voor ogen is het uurwerk ook gebouwd.

Overigens om het door Seiko Nederland zelf te laten doen vind ik persoonlijk voor horloges van dit “kaliber” wel aan te raden. Kost een weekje doorlooptijd en het horloge is ook weer op en top waterdicht. Kost wel wat meer dan €5 batterijtje. :wink:

3 likes

Uit nieuwsgierigheid; hoeveel ongeveer?

1 like

Even wat details op de woensdag. :smiley:

10 likes

Tsja, ik heb het zelf nog niet bij de hand gehad, maar ik heb me laten vertellen dat het om en nabij de €50 moet zijn.

EDIT: Pin me nog niet vast. Ik heb de vraag officieel uitstaan.

Zodra ik antwoord heb zal ik het posten.

3 likes

Stunning! :ok_hand:

Incoming…

Na 2x quartz, mijn eerste automaat!

14 likes

Gaaf…mooi man, van harte! :+1:

2 likes

Voor 50,- zou ik het bij Seiko zelf laten doen ipv om de hoek voor 10,-

2 likes

Ik heb antwoord gekregen. Seiko Nederland voert het zelf uit en ze vervangen bij de batterijwissel ook de pakkingen.

Kosten €104,–

4 likes

Dat is wel wat meer… Maar ik zou het nog steeds doen.

2 likes

Absoluut.

1 like

Mannelijk.

Verzekerd verzenden naar Schiedam.

Twee weken wachten tot een Ninja voldoende krachten heeft om een batterijwissel uit te voeren.
Vervolgens 120 euronen aftikken voor het vervangen van een knoopcel en rubbertjes ter waarde van een appel en een ei.

En dan verklaren we alleen TBS-ers voor gek :joy:

Ik stuur de mijne wel naar @PeterLC tegen die tijd :sweat_smile:

8 likes