Laat je (/een) Grand Seiko zien

Damn. Wat mooi.

Prijs rond snowflake niveau? Model?

Jullie maken t me niet makkelijk… wat een mooi merk is GS toch…

1 like

Hoger… List rond de 8k. Het model is de sbgy003.

Mozeskriebel! :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

2 likes

Sbgy003

of

De sbgk005

Nu kiezen!

4 likes

:point_up_2:

Veel rustiger en meer in balans.

Het liefst deze met een blauwe wijzerplaat

5 likes

Wat een prachtige foto’s allemaal.

1 like

Ik heb even een apart NA topicje gemaakt van mijn nieuwe SBGV011:

6 likes

Mooi mooi mooi (zonder datum :ok_hand:t2:)

2 likes

Lekker praktisch. NOT :stuck_out_tongue:

Op de voorkant ermee! Of weglaten :blush:

Juist wel. Als je hem draagt, hoef je de power reserve niet te zien, want dan laadt hij gelijk voldoende op. Met 1 dag dragen heb je 72 uur power reserve. Maar als je hem af doet, of niet om hebt, dan wil je zien hoe lang hij kan liggen zonder te stoppen, of hoe lang je nog hebt. En dan kun je prima even op de achterkant kijken.

2 likes

Het is wel een hand opwind uurwerk, dus laad deze niet op gedurende de dag…

1 like

Oh ja, dan zou je hem eerder op de voorkant willen hebben ja, tenzij je gewoon aan het begin even wilt checken of hij vol genoeg is voor de rest van de dag.

2 likes

SBGV239. Ik kom 'm in het wild nooit tegen.

1 like

Begon dat niet allemaal met die dames- en heren-limited met grand-cocktail achtige dial? Een jaar of anderhalf geleden? Is dit een “gewoon” model? Wil ik weten wat het kost?

Als ik het me goed herinner is het damesmodel hiervan met de diamanten over de zijkant van de kast. Als die toch eens 2mm groter zou zijn droeg ik met trots een dameshorloge. Man man man man man, wat een dingen.

1 like

Wat vinden we van dit model?

  • Cool
  • Bah

0 stemmers

1 like

Maar wel op een foute manier.

Ik heb een andere seiko met zo’n kast met geintegreerde semi jubilee band en ik vind het erg fijn dragen. Het is wel een iets oudere GS, dus ook nog niet echt van het niveau van de huidige GS. Dingen om over na te denken!

1 like

11 likes

Blijvertje?

:rofl: :joy: :thinking: :roll_eyes:

1 like

Ik heb ook een tijdje naar zo’n soort model zitten kijken. Ik ben bang dat ze wat te klein vallen. En ze hebben het 8J uurwerk, wat mooi is, maar wat volgens mij niet de twin pulse en anti backlash systemen van de 9F heeft. Volgens mij maken die voor mij juist dat de secondewijzer van de 9F zo mooi beweegt. Maar ik heb nog nooit een 8J secondewijzer zien bewegen.