Laat je (/een) Grand Seiko zien

Who knows…:laughing::thinking:

2 likes

Deze heeft een 8n65 uurwerk (waar op google heel weinig over te vinden is). Ook rated voor 10/secs per jaar in ieder geval. Dit model zou 36mm zijn, zal niet groot vallen maar ook niet te klein denk ik.

2 likes

Wil je persé op staal? Zo niet dan zou ik ook naar de sbgx serie (37mm en het 9F uurwerk) kijken. Bij Solojapan voor eur 1575 op leer.

Ik zou sowieso niet nieuw kopen want ik vind de indeling oude wijzerplaten mooier en het liefste wil ik hem wel op staal ja. Ook een heel andere prijsklasse de GS die ik liet zien.

1 like

Wat is het type dan?

Zo te zien een SBGG007. Een model uit de 90’s. :+1:

1 like

Ach… die renders… Die blauwe heb ik even om gehad… man man man… In het echie zo ontzettend mooi, die renders doen allemaal zo’n afbreuk.

Op basis van de renders was ik de SBGN009 voorbijgelopen.

Bron: https://www.grand-seiko.com/us-en/collections/sbgn009g

of dit:

15 likes

Wow he, en dan in het echt nog sprankelender dan op de foto!

1 like

Ben ik helemaal mee eens. In het echt is dat blauw heel mooi.

1 like

Juist niet.

Als een goedkoop merk als Orient het kan dan moet het Grand Seiko ook lukken… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Handjes wassen op de wc , ineens zegt de dial… tadaa , structuur zichtbaar :heart_eyes:

11 likes

Hels moeilijk om die structuur zichtbaar op de foto te krijgen zonder al te veel reflecties

8 likes

Structuur ja

16 likes

Súper!!!

2 likes

Man man man wat mooi. Kunst met de befaamde grote K!

Beide trouwens. :wink:

1 like

Even over de afstelling van de band. Ik heb van mijn NA, de SBGV011, gisteravond de band op maat gemaakt, zenuwslopend werkje, maar ik vond hem vandaag toch iets te strak. Een halve erbij was teveel, maar ik had alleen maar hele gebruikt, dus vanavond een hele eruit, en twee halve erin. Nu is hij weer iets te wijd. Dus ik heb iets nodig met de lengte van iets meer dan een hele, maar iets minder dan twee halve.

Dan wordt het dus gewoon wennen denk ik aan iets te strak of iets te wijd…

1 like

15 likes

De machtige 9F twin-pulse motor in actie…

10 likes

Cool

2 likes

NA!! Superblij mee.

20 likes