Laat je (/een) Grand Seiko zien

Me likey.

Te koop? :innocent:

1 like

Omdat ik de sbgv247 heb, het blauwe broertje van de grijze sbgv245, weet ik hoe mooi die kast is. Grote vlakken met smalle facetten.

https://www.grand-seiko.com/us-en/special/9f9s9stories/vol5/assets/images/ph_page3_secA_1_sp.jpg

6 likes

Zelfde kast als hier van de seasons limiteds?

4 likes

Volgens mij wel.

Nee helaas. Niet meer in bezit.

Ja klopt

Heel gaaf, een beauty :heart_eyes::ok_hand::+1:

De GS SBGA413 (Spring Drive spring) vind ik echt een beauty :heart_eyes::heart_eyes::ok_hand::ok_hand::+1:. Die gaan we helaas hier niet kunnen kopen

1 like

Dat is echt gruwelijk

wil hier van alles typen, maar laat het bij ‘onwijs balen’

Zou ook zeker mijn eerste keus op dit moment zijn!

1 like

NA!

Even een snelle foto, later meer.

12 likes

Ik zie hier de 62GS kast veel passeren…
Komt eigenlijk van deze rakker… 6245-9000 Seikomatic Chronometer.
Deze is van 1966.
Nadat de Zwitsers er genoeg van hadden gekregen om kletsen te krijgen van Seiko verboden ze om nog “Chronometer” op de dial te zetten.
Gepaste reactie van de Japanners: eigen standaard ingevoerd (GS standaard, strenger als de Zwitserse chronometer voorwaarden).
Vanaf toen is dit model de 62GS geworden.
Hel leuke aan dit model is, naast de erg mooie bezelless case en erg compacte afmetingen dat er geen handwind functie was. Het is immers hun eerste automaat en dat wou men op die manier benadrukken, samen met de erg kleine, verdiept opgestelde kroon.

Maar dat wisten jullie allemaal al wsl :slight_smile:

Meer dan 50 jaar na dato loopt deze nog steeds met een dagelijkse afwijking van enkele seconden.

17 likes

Nog een kiekje :wink:

22 likes

De bom Pieter!
Meer plaatjes aub :slight_smile:

Prachtig hoor.

1 like

Deze vind ik zooooo fraai! Als dit nou eens een HAQ zou zijn met een redelijke WR, zou dit een mooie aanvulling naast mijn GS automaat zijn…

De 9F wijkt natuurlijk maar heel weinig af, en hij heeft een 200m water resistance rating, is dat niet genoeg?

3 likes

Perfect!! Nu nog een 2e handsje voor een leuke prijs…

De SBGX 091 of 093 is zeker een mooi alternatief, en ruim beschikbaar op japanse auction sites!

10 likes

Ook hier even een vers plaatje:

17 likes

Ik dacht dat deze goudkleurig was :heart_eyes:
Google leert mij helaas dat dit niet is :disappointed_relieved:
De 093 vind ik dan mooier

1 like