Laat je (/een) Grand Seiko zien

:+1:

Denk dat je moet kiezen voor contrasterende kleur of contrasterende structuur, anders wordt het snel een janboeltje. Maar je hebt de stalen band ook? Dan zie ik geen reden om hem daar ooit af te halen haha

1 like

Dank je. Ik heb de stalen band ook maar vind dit horloge beter staan en dragen op leer.

1 like

Voorlopig maar weer even terug op de beige band…die staat simpelweg beter icm kleur wijzerplaat.

15 likes

Inderdaad beter deze band.

Toch zou een wat donkere ook prima kunnen, maar dan alligator oid.

2 likes

Thx :+1: Ik moest idd maar eens op zoek naar een bijpassende alligator band…

1 like

Alligator staat idd veel mooier dan gordijnstof.

Mi zijn de Hirsch banden die mooi aansluiten op de kast het fraaist…

5 likes

Nice :+1: Dank…ik ga ook eens bij Hirsch kijken…

In Nederland was zo’n band destijds (2016) niet verkrijgbaar, besteld in Dld.

Hirsch Curved :wink:

1 like

Had ik vandaag al iets gepost? :blush:

21 likes

Stop nou toch eens man, anders wil ik hem terug.:wink: Hij is mooi hĆØ!

4 likes

Haha…thx. Ps je krijgt 'm niet terug hoor! :wink: Ik ben er enorm blij mee :ok_hand:

3 likes

Nog niet helemaal uit of het iets voor mij is, maar zo betoverd dat ik het moet proberen. Afwerking is bizar.

Crosspost

Mocht er iemand zijn die vakkundig de schakels kan verwijderen dan lees ik dit graag!

14 likes

Bij deze is het heel erg simpel. Behalve het formaat schroevendraaiertje. Ik heb destijds bij de mijne 0,8 mm moeten gebruiken.

Een kwestie van voorzichtig losdraaien. En anders even langs een juwelier lopen. :wink:

Edit: en ja… Afwerking… Ik krijg steeds meer heimwee naar die van @daffie…

1 like

Maar is aan beiden zijden geschroefd.
Zo simpel als ene zijde vasthouden en andere draaien?

Nee

niet nodig. het zijn twee schroefjes met daartussenin een pin. Drie deeltjes onafhankelijk van elkaar.

Schroefdraad niet in de pin, maar in de schakel.

3 likes

Geweldig mooi deze versie met witte wijzerplaat :ok_hand:

Van harte met je nieuwe aanwinst :+1:

1 like

:sunglasses: ik zal je op de alsmaar groeiende flipper lijst zetten…voor het geval ik ooit beslis 'm weg te doen (wat ik mij nog niet kan voorstellen…maar ik ken mijzelf ondertussen :wink:)

2 likes

nou… Er staat er hier nog een te koop… Hele collectie eruit en die er in…? :joy:

1 like