Laat je (/een) Grand Seiko zien

11 likes

Welke is dit ??

44GS reissue, SBGW047.

3 likes

Nice piece ! Mijn volgende GS moet ook een 44GS case hebben, wel liefst iets groter.

Blijkbaar wel gemaakt van Unobtanium

1 like

19 likes

Prachtig! Het is echt de kleur van de wijzerplaat die de ā€œleegteā€ compenseert.

2 likes

Have mercyā€¦

16 likes

Deze vind ik erg fraai!

1 like

Toch maar geruild voor de MKII?

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

De ā€œleegteā€ is er geen.
Het is een Binnen, gevormd door het ritme van de perfect geproportioneerde indices.

(Beetje Van Der Laan, toegepast op GS :wink: Helemaal niet misplaatst denk ik).

2 likes

De enige echt 44GS cases zijn de 44GS, en Pieters SBGW047.
Er worden nog modellen verkocht met ā€œzogezegdeā€ 44GS case, en die behouden de contour van de kast, maar hebben niet die rechte lijn tussen de lugs, die de originele kast zo bijzonder maakt.

6 likes

Timepeaks. Zij doen specifiek horloges van Yahoo.jp en Rakuten auction sites.

Ze bestellen het item voor jou, checken de authenticiteit en sturen op. Verzending met bvb FedEx moet je specifiek vermelden, anders per EMS en dan ligt je kleinnood gelijk een maand bij de douane.

Japanners maken doorgaans erg slechte fotos, maar zijn (in mijn ervaring) eerlijk over de staat van wat je koopt.

Ik heb na bestellen van een mooie 70ā€™s King Quartz van Timepeaks de vraag gekregen of ik echt die ā€œoude quartzā€ wou kopen :smiley:

Ik ben alvast nog niet teleurgesteld geweest, na een stuk of 6 aankopen. :slight_smile:

3 likes

De japanners laten ook de gekochte items gewoon op hun sites staan (bvb op Timepeaks) dus je kan probleemloos nagaan wat er al betaald is.

Opgepastā€¦ Het is wel verslavend :).

1 like

Sorry, nee, nee en nog eens nee :slight_smile: die band hoort enkel thuis op een brute euro chrono :wink:

Een andere GS faux pas zijn van die bruutlederen banden met koorden uit het stenen tijdperk om het leer rond de springbars te plooien:

GS is majestueus understated, verfijnd en precies, geen houthakkersklok.

Als je het mij vraagt :wink:

10 likes

Achā€¦

5 likes

Precies, want bv de SBGA373 en SBGA375 hebben wel de vorm, maar niet de rechte lugs, en dat maakt het toch heel anders.

2 likes

Jij de ene extreme, ik de anderā€¦ :wink:

GS is meer dan alleen de vintage (inspired) modellen <38mm die je voor ogen hebt. Er zijn tal van modellen die een dergelijke band, mits van kwaliteit, wel kunnen hebben. Denk zelf vooral aan de GMTā€™s a la Explorer 2.

3 likes

Zeker extreem maar ik vind de pusher hier toch echt wel uit verhoudingā€¦

Ik ben grote fan van de nieuwbakken ā€œ44GSā€ cases trouwens, daar niet van, zeker diegene die jij noemt :ok_hand: