Laat je (/een) Grand Seiko zien

Ik zou graag zo’n vintage met 44GS kast hebben.
Welke prijsklasse vallen die modellen in? Die in bovengemiddeld goede staat.

1 like

:joy: ik dacht dat ze zelfs in Nederland appels met appels wisten te vergelijken, maar blijkbaar… :wink:
Mooie hi-beat diver. Nog steeds eindeloos verfijnder dan vergelijkbare toolwatches imho.

1 like

8 likes

Welk GS model is dit. Nog nooit gezien.

De SBGX071

1 like

Haha, Dat is die Toshiba van bij Ikigai watches. Die zie ik regelmatig in mijn dromen :rofl:
Gelijk wat betreft de band!

1 like

11 likes

Lekkere flecto :ok_hand:

1 like

Er is maar 1 vintage met 44GS kast…

… De 44GS!

(Twee jaar productietijd, als het dat al geweest is, 2 versies in inox, early dial en late dial, allebei met het 4420B binnenwerk)

Eerst eentje vinden, dan de staat evalueren :wink:

Deze wordt aangeboden voor 4k US:

leuk hoor maar al die horloges van hem zijn wel echt heeel erg duur met een enorm dikke premium. :sweat_smile::upside_down_face:

1 like

Hij loopt misschien een beetje voor op de markt, maar niet veel.

Dat gezegd zijnde zijn ze wat mij betreft veel meer waard :wink:

1 like

Schitterend!!!

1 like

Het zijn prachtige horloges en het is aan een ieder om te beslissen of die het waard vind. Maar meer dan twee keer de marktprijs te vragen is toch wel wat bedenkelijk imo.

De ene staat is de andere niet, dus 2x de marktprijs is mijns inziens geen correcte inschatting, maar inderdaad, Gerald’s horloges zijn stevig geprijsd.
Je krijgt natuurlijk 's mans expertise, garantie op authenticiteit en de garantie van 1 jaar.
Ik denk dat hij er gewoon niet vanaf wil :joy:.

1 like

Deze is toch vrij matig? Kast is gepolijst dus niet heel strak meer en de wijzeprlaat is ook niet top

1 like

Beter dan dat ebay exemplaar maar idd nog niet top.
Maar weet je wat, jij mag winnen vanavond :slight_smile:

Een discussie hier op HF gaat toch hopelijk niet over winnen of verliezen maar gewoon over horloges praten? :sunglasses:

Is die zo slecht? De fotos zijn lage resolutie en ik heb niet heel veel verstand van deze modellen moet ik bekennen. Leek me qua staat vrij vergelijkbaar of zie ik wat over het hoofd?

Aiaiaiai

Zijn er geen andere modellen met zo’n 44GS stijl kast en doorlopende lugs?

Zeker, google maar eens op 61GS, of 45GS, deze zijn allebei automatische hibeats, met day/date of day. Dus de kast is dikker (44GS is relatief plat met zn handopwind).
Ook sommige latere 56GS modellen hebben deze kast.
Ze zijn gelijkaardig, maar altijd net een tikje verschillend.

2 likes

Misschien heb je wel gelijk! Ik had gisteren avond sterk de indruk dat de ebay 44 een stuk feller nog gepolierd is, en de medaljon is in slechte(re) staat was… Maar misschien is dat marginaal. Er is wel een “cutoff” point van waar de polishing stopt met aanvaardbaar te zijn. De mijne zit (voor mij dan) hier nèt binnen, maar je ziet dat de reflecties niet meer zuiver zijn en dat stoort wel een beetje.