Laat je (/een) Grand Seiko zien

Ik snap wat je zegt, maar leg ze werkelijkheid naast elkaar dan zal het verschil in polishing echt verschil laten zien. Neemt niet weg dat, afgaande op reviews, de Sarx wel veel horloge voor het geld is.

Dat zeker! Onderhoudskosten stukken goedkoper en persoonlijk vond ik deze dial mooier gelukt dan die van de GS! Het enige echte minpunt, ze hadden het woord ā€˜presageā€™ weg mogen latenā€¦

Dat niet, maar een echte Snowflake wel en dat is toch van een totaal andere orde qua structuur. De dail van de Sarx zegt: machinewerk. De dail van de GS zegt: handwerk.

De Sarx is mooi in zijn eigen range. In filmpjes waar vergelijkingen worden gemaakt wordt positief gesproken. En terecht. Alleen, als je de echte Snowflake kent, en je vergelijkt de Sarx alleen maar daarmee, doet het mijns inziens afbreuk aan de Sarx.

Zelfs de term baby Snowflake vindt ik al opportunistisch.

1 like

Heb je een GS wel eens in het echt gezienā€¦
Ze lijken, maar zijn zeker niet hetzelfde.

3 likes

Dat mag u vinden natuurlijk. Ik ben een andere mening toegedaanā€¦

1 like

Ik heb weleens GS in het echt gezien ja, schitterend en het zeker waard! Maar ik blijf het verschil in prijs moeilijk te rechtvaardigenā€¦

1 like

Eens, gelukkig dat er verschillende smaken en meningen zijn.

Ik bedoel alleen maar aan te geven dat degenen die de Sarx echt vergelijken in reviews met de GS juist het tegenovergestelde bereiken voor de kenners.

In zijn eigen staat, range, serie is de Sarx echt waar voor je geld, maar de Snowflake is gewoon zoveel tandjes anders, afgewerkt. Wat dus, nogmaals, niet betekent dat de Sarx slecht of lelijk is. Dat zeker niet.

Het draait bij de reviews om het ā€œSnowflakeā€ stuk waarbij dan gemakshalve de rest vergeten wordt. Het uurwerk bijvoorbeeld, het domed glas, schroefkroon, etcā€¦ De GS is nog steeds zoveel meer.

Dat heb ik ook niet ontkent, ik spreek puur over de zaratsu afwerking en de dial. En de afwerking vind ik minder verschil in dan menigeen noemt. De dial vind ik zelf iets mooier, specifiek heb ik het over de snowflakes.
Verder is er natuurlijk de schroef kroon, het uurwerk, de geschiedenis, etcā€¦

1 like

Vandaag heb ik de Snowflake van @JTrapman voor de lens gehad, wat een schitterend horloge is dat :heart_eyes:

32 likes

De snowflake wel, en het filmpje maakt voor mij echt duidelijk dat de twee niet vergelijkbaar zijn. De prijs ook niet natuurlijk, dus dat is geen schande. Maar je kan niet doen alsof het twee bijna dezelfde horloges zijn. Sorry, maar ik denk dat jij vooral probeert je horloge te verkopen.

4 likes

Ik zeg juist dat ze niet te vergelijken zijnā€¦ Maargoed, schijnbaar is goed lezen moeilijkā€¦ Ik hoef hem btw niet kwijt, ik draag hem alleen te weinig dus kan beter iemand anders er plezier van hebben.

2 likes

Edit

1 like

Ik bedoelde juist dat de schroefkroon, uurwerk, geschiedenis, etc. niet te vergelijken is en uiteraard beter is van de GSā€¦ Staat er een beetje krom.

2 likes

Nadeel van tikken, op schrift komt iets dikwijls niet overeen met hoe het bedoeld wordtā€¦:wink:

1 like

19 likes

Dat blijft een van de mooiste.

1 like

Dit is toch de SBVG009 ? Mijn inziens inderdaad 1 van de mooiste GS horloges die er isā€¦:+1:t2:

1 like

Edit, is niet de SBGV009, maar mi een SBGW047.

SBGV009 daā€™s deze, en dat is jammer genoeg quartz.

5 likes

Helemaal correct.

Sbgw047 handwinder

1 like

Ok nu zie ik het maar vind dus de SBGV009 mooier dan de andere en dan laat ik Quartz even buiten beschouwing voor wat ik mooi vind !