Laat je (/een) Grand Seiko zien

Ja oké, maar dat is ook zó standaard. Zodra een verkoper mij bij binnenkomst direct aanvliegt (met welke zin ook, of het moet “goedemiddag” zijn), heb ik er al geen zin meer in. Ik ben kennelijk niet de enige. Smaken verschillen.

1 like

Er is helemaal niets mis met “Goedemiddag”. Als je verkoper bent in een horlogewinkel sta je per definitie luxegoederen te verkopen. Geef je gasten dan een beetje een luxe gevoel. Laat weten dat ze opgemerkt zijn.
Ik vind genegeerd worden zelfs bij de AH al een afknapper.

5 likes

:sweat_smile:

1 like

Te snel is nooit goed. Maar je ziet wanneer iemand ergens langer staat te kijken. Verkopen is eeen vak, dan moet je de signalen oppakken. (of een andere baan zoeken)

5 likes

Is helaas ook mijn ervaring… Tijdens de periodes die mijn vrouw in het OLVG A’dam doorbracht, ben ik er ook 2 x binnen geweest waarbij ik mij 95% van de tijd op ongeveer 1 cm. afstand bevond van de GS hoek/vitrine.

Eerste x weet ik niet meer zeker maar tweede x was er niemand anders in de winkel maar aanspreken, ho maar!

1 like

Ik ging gewoon lekker terug naar Miami :palm_tree::palm_tree::palm_tree::palm_tree::palm_tree:

True that. Voor de winkelervaring zou ik het direct doen. Als de dollar wat zwakker was… :sunglasses:

1 like

Deel je ervaring, zal ongetwijfeld aan de persoon liggen. Werd daar ook genegeerd en met moeite geholpen, totdat mijn horloge in beeld kwam. Opeens waren ze goed geluimd. :money_mouth_face:

Kan me best voorstellen dat het vervelend is, als mensen telkens komen kijken en passen, kijken en passen. Daarbij wellicht een slechte dag. Voor mij iig reden genoeg om er niet meer binnen te stappen.

2 likes

Sorry mensen… Maar ik ben echt weer totally in love.

Mijn NA opgehaald. Nu de rest de deur uit op een casual horloge na dan…

Ik ga mezelf bijna een GS adept noemen. :heart_eyes:

46 likes

Fantastisch mooi Jaco :heart_eyes::ok_hand:

1 like

Meer heeft een liefhebber niet nodig…:ok_hand:

1 like

Geweldig!

1 like

Wat een knaller, die wijzerplaat! Komt wellicht door de belichting. Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst!
Quartz toch?

Het is de eerste, huidige GS die ik zie welke ik mooier vind met alleen “Grand Seiko” dan met de oude aanduidingen. Komt doordat het nu mooi “leeg” is op de plaat denk ik.

1 like

Dank je! Ja, echt genieten. :heart_eyes:. Het is inderdaad een quartz.

2 likes

Schitterend! En als ik het goed zie ook de GS met de mooiste kast vorm! :slight_smile:
Hoeveel mm is deze kast?

1 like

Welk type is dit Jaco, lijkt op de SBGX063 maar het is hem niet

1 like

Deze is 40mm. Perfecte maat.

1 like

Klopt, ik heb de sbgx063 gehad. Dit is de SBGV205.

2 likes

Deze is volgens mij ook nog iets dunner dan de sbgx. Op de pols is hij erg plat. Draagt erg fijn.

Rotterdam? Zit daar een seiko boutique?

1 like