Laat je (/een) Grand Seiko zien

sorry, zie nu pas dat het alleen om grand seiko’s gaat, excuus

2 likes

Ik liep vanmiddag langs Brunott in Rotterdam: alle Grand Seiko’s met ouder type wijzerplaat: -/- 25%.

Dus ben je nog op zoek, ik heb mezelf kunnen beheersen…vooralsnog :wink:

3 likes

En die zijn stiekem nog mooier ook dan de nieuwe :face_with_hand_over_mouth:

4 likes

ech nie. :wink:

1 like

Meningen verschillen natuurlijk :smile:. Over de nieuwe branding zonder het “Seiko” op de wijzerplaat valt te discussieren. Maar qua balans hadden de nieuwe wijzerplaten mooier geweest als het “GS” logo onder de wijzers geplaatst was.

4 likes

Deels eens, of juist andersom. Nog minimalistischer door alleen GS te gebruiken en niet nog eens Grand Seiko eronder te zettn…

Overigens vindt ik het persoonlijk helemaal niet storend.

3 likes

Welles!!

12 likes

:joy: mooi hè die verschillende meningen en smaken. :slight_smile:

Óf zoals het gedaan is op de handwinder. Da’s wel mooi.

1 like

Het verschilt ook wel heel erg per model en met de tekst die op de wijzerplaat staat. Ik vind de quartzen nu aan de onderkant van de wijzerplaat wat te leeg maar de GMT’s waren vroeger wat te druk met de oude logo’s. Misschien inderdaad gewoon per model wat meer varieren qua plaatsing.

3 likes

Zelf vind ik ook de wijzerplaat van de automaten iets te leeg/disproportioneel ogen.

Ik denk dat het komt doordat - voor mij - het GS logo zo groot is, en daarnaast ook nog eens wordt laten zien dat het een ‘Grand Seiko’ is, door het er in koeienletters onder te schrijven. Het kan zijndat ik overdrijf, maar vindt dat ze het bij de oude platen toch wat subtieler deden.

De voor mij ideale plaat is echter toch deze, verhoudingsgewijs lijkt hij wel op je handwinder @koetsjh!

10 likes

Getverdemme Jaco :star_struck:

1 like

Ja inderdaad, voluit geschreven in plaats van tekst en logo is wel mooier. Het is nu wat dubbelop.
Wat mij betreft heeft de handwinder wel de mooiste variant.

1 like

7 likes

Heb je de NA ook al eens op leer gehad en zo ja beviel dat? Ik kan mij zo voorstellen dat door de kastvorm deze waarschijnlijk mooier uitkomt op staal…:thinking:

1 like

:flags::crossed_flags::circus_tent: ik vlagje, ik ban je…

2 likes

Nog niet, ik vond het voor de SBGX063 al lastig om een leren band te vinden dus voor deze ben ik nog niet eens in de experimenteer fase beland :wink:

Ik denk dat deze een zelfde soort band zou krijgen.

Al moet ik zeggen dat deze stalen band ook weer heel prettig draagt en ik de combinatie van kast en deze band wel optimaal vindt. Beter dan bij de vorige.

2 likes

Uit het archief deze keer

8 likes

Ik ben het met je eens, maar dat is voornamelijk omdat ik het gewend ben. Toch… kijk eens naar Patek Calatrava.

Vinden we dat ook raar?


10 likes

Deze kast staat niet zo mooi op een leren band. Heb het meerdere keren geprobeerd. Van vooraanzicht staat het wel, maar een leren band sluit niet zo mooi aan zoals bij de sbgw047
Zal eens kijken of ik nog wat foto’s kan vinden.

2 likes

Ik neem aan dat dit archiefbeelden zijn? Of is dit actueel?