Laat je (/een) Grand Seiko zien

sbgr305. Moderne uitvoering van de First GS
titanium en 40mm

5 likes

Wie hebben er hier nog een Grand Seiko quartz?

[edit]
en welke?
[/edit]

1 like

:point_up:

14 likes

:point_up_2:

SBGV223

15 likes

26 likes

:ok_hand::heart_eyes:

1 like

:heart_eyes:

7 likes

11 likes

Pracht foto van dito horloge.
:ok_hand:

2 likes

In dubio om de SBGA211 aan te schaffen. Elke keer dat ik foto’s zie onder de indruk :heart_eyes:

11 likes

Dit is precies het model dat de horlogehobby bij mij in de stroomversnelling zette. Het zal altijd een grail voor me blijven! Máár dan wel de oude versie :wink:
image

7 likes

Desbetreffende foto heb ik ook opgeslagen, op deze foto zie je goed hoe mooi de wijzerplaat is :smile:

Juist omdat je dan ook meer van die prachtige plaat ziet heeft het nieuwe model wel mijn voorkeur.

Ik zie zeker wat je bedoelt. Maar is het niet zo dat de wijzerplaat veranderd is? Op de foto die ik toonde lijkt er een duidelijke ‘golving’ zichtbaar waar het op jouw foto eerder krasjes lijken.

Nee gelukkig is de wijzerplaat exact hetzelfde gebleven (toegegeven, dit is op de foto niet goed te zien). Het nieuwe model tijdens mijn reis in Japan om gehad, dus weet het vrij zeker :wink:

Nog steeds spijt dat ik het horloge toen niet gekocht heb (ondanks aandringen van mijn vrouw :sweat_smile:).

Ik weet het niet zeker, maar worden de platen ook niet per horloge, dus uniek, met de hand gemaakt?

Meen ik ergens begrepen te hebben, maar wellicht heb ik het mis. Het zou wel het verschil verklaren, want ik zie je punt, wat hoogstwaarschijnlijk versterkt wordt door de verschillende hoeken waaronder de foto’s genomen zijn.

EDIT: Wellicht weet @vierport hier een antwoord op?

Old can be beautiful

1960?

12 likes

Er wordt wel een patroon/stempel gebruikt.


3 likes

Op deze foto zijn de 'golven wat beter te zien.

3 likes

Ik zie het. Magnifique! En bij nader inzien inderdaad mooier met het nieuwe logo :slight_smile:

1 like

Helemaal mee eens, de oude is wat mij betreft mooier.

Als ik de redesign mocht doen voor het schrappen van de grote “Seiko” van de Grand Seiko’s werd het zoiets:

of andersom:

2 likes