Laat je (/een) Grand Seiko zien

In alle opzichten een fraai horloge en dan wordt de schoonheid teniet gedaan door zo’n onbalans op de wijzerplaat. Zo zonde.

Man, man, man en nog zo wat…

Sorry, beetje een “pet hate” van me :innocent:

Onbalans op de wijzerplaat… daar heeft GS ook wel een oplossing voor! :star_struck:

10 likes

Deze vraag is vast wel vaker gesteld… maar is er een GS clasp te koop met micro adjustment? Mijn bracelet heeft halve schakels om te verstellen maar ik zit er net tussen…

1 like

Nee, dat niet, wel is het zo dat het wat experimenteren is met de schakels. De twee halve schakels samen zijn iets groter dan een hele. De kortste link op de sluiting is weer iets kleiner dan een halve schakel. Door aan beide kanten van de sluiting wat te puzzelen is de band fantastisch op maat te maken.

Is mijn ervaring. :wink:

4 likes

Ah dat is mij niet eens opgevallen. Zal eens wat gaan puzzelen :slight_smile:

1 like

Je houdt dit probleem. Moment dat het lekker zit, wordt het warm weer en is het opeens net te krap.

En visa versa.

Heb ik ook met sommige modellen. dan accepteer ik dat-ie ruimer zit, of in de zomer hou ik rekening met meer opgezette polsen.

1 like

Precies dit ja.

Zoals vandaag lijkt mijn arm wel een rollade.

3 likes

Blijft behelpen. In januari band mooi op maat gemaakt. Nu een beetje te strak. Ik kijk het nog even aan. Wellicht een hele laten vervangen door 2 halve…

1 like

Heb jij dan een 150mm band?

Geen idee eigenlijk.

5 likes

Titanium Quartz :grinning:
https://uhrforum.de/grand-seiko-sbgx-267-weltneuheit-titan-quartz-aus-02-2018-full-set-t358864

3 likes

GS blue snowflake

25 likes

Tsja…waanzin.

1 like

21 likes

Ik herken dit als geen ander, precies hetzelfde issue met m’n SARX035, prachtige band en al heel wat aan zitten sleutel met die hele en halve schakels.

Uiteindelijk via het HF forum hier twee halve schakels kunnen bemachtigen van forumleden waardoor ik net die ene millimeter extra kon regelen :smile:

Maar bij kouder weer zit ie dan net iets te los.

19 likes

17 likes

Vandaag een bezoekje gebracht aan Ginza Wako store Tokyo. Absoluut de moeite waard!! Ik heb mezelf goed in kunnen houden. :joy:

11 likes

Prachtig Paul! Welke is dit?

1 like

Toch zonde dat je met zo’n close up al die krassen op de wijzerplaat ziet. :thinking:

3 likes