Laat je (/een) Grand Seiko zien

De blauwe “Limited” is met 42mm te groot Tom, zelfde maat als de SBGR099 (helaas)
Vond hem uiteindelijk ook niet “GS verfijnd” genoeg ondanks de prachtige afwerking.
De/jouw High-Beat blijft toch ook mijn favoriet, maar op dit moment zit ik “zonder”.

1 like

Ah, groter dan 40mm hoeft voor mij niet (meer). Kan die van het lijstje…:grin:

Grand Seiko dressers hebben 1 enorm nadeel, ze hebben geen micro-adjustment op de clasp/buckle.

Baal ik ook van bij mijn 2254.50

Reden zelfs om 'm te verkopen

Yip dat is inderdaad een groot nadeel
Uitzondering is de GS Diver maar die fijnstelling is weer niet zo fraai

Van horlogevrienden uit Singapore. Samen hebben ze er een aantal :slight_smile:

12 likes

Mijn keuze is de SBGA143:

Limited Edition van 30 stuks

11 likes

In mijn ogen is het een MUST dat Grand Seiko haar clasps/buckles gaat aanpassen, om definitief toe te treden tot DE TOP van de “horlogelarij”

Daar laten ze steken vallen. De clasp/buckle op GS’ duikers is veel te dik.

Afgezien daarvan, ik vind het een skitterend merk. Werkelijk prachtig.

1 like

Hmmmm, sinds ik dit topic heb gezien ben ik alweer volop aan het speuren.

of één van deze dan:

Mooi hoor!

11 likes

[URL=http://s1101.photobucket.com/user/trebz1/media/F46A60C2-6D77-4AC1-B751-403A24F9B36A_zpscjcy4los.jpg.html][/URL]

11 likes

10 likes

Volgens mij hebben bijna alle dressers op staal dat.

1 like

Eens. En dat is zonde.

De moderne Datejust heeft wel een Easylink. Met wat fantasie kun je ook de Rolex Explorer een dressy horloge vinden. Die heeft ook de Easylink.

En de nieuwe IWC pilot mark xviii heeft op de stalen band een fijnafstelling. In het blauw best een dressy horloge.

2 likes

Ik snap het gemis. Ik heb echter bij al mijn GS-en een perefecte fit kunnen vinden. Gewoon door te spelen met hele en halve links. Bijvoorbeeld bij een tikje te strak een hele link vervangen door twee halve. Scheelt net iets. Zo kun je toch behoorlijk ‘fijnafstellen’.

2 likes

Onderstaande zou ik heel graag hebben. Dus als iemand weet waar ik die vandaan kan halen…

Betreft de GS TSBGJ005

Dit is de groene GMT Hi-Beat. Zou een droomset zijn samen met mijn huidige…

17 likes

Misschien kan @Motormuis je in contact brengen met horlogevriend nr. 4. Zo te zien heeft die 'm…

Inderdaad een pareltje, trouwens!

1 like

Misschien kan ik wel wat regelen inderdaad. Pb maar zou ik zeggen.

1 like

:white_check_mark:

Bij een bepaald ander merk, dat ik niet zal noemen, is dat wel prima geregeld.

1 like

Joh…

Plaatje, geen praatje…

9 likes