Laat je (/een) Grand Seiko zien

Rolex Datejust met jubilee band soms? :joy:

of bedoelde je Patek Philippe Nautilus?

Ik zit je maar te plagen, maar bij dressers is het niet zo vanzelfsprekend.

1 like

Nieuwe stijl GS, zonder standaard “Seiko” logo:

7 likes

Ik vind het te lomp. Datumpositie is ruk.
Doe mij maar de 029/031

Daarnaast is het echt jammer dat de modellen, welke al in productie waren, vervangen worden door de nieuwe look.

Bijvoorbeeld de bekende Snowflake. Oud vs Nieuw.


5 likes

Is waar.
Maar vind het ontbreken ervan, vervelend en een dealbreaker

1 like

Horrible!!!

Naar mijn idee brengen ze hiermee de hele GS lijn in diskrediet
:frowning::frowning:

Had dan op zn minst die gangreserve naar 6uut verplaatst… Jammer!

1 like

Dus dat…

Grt. Marco

1 like

Heeft duidelijk een marketing achtergrond, Grand Seiko wordt langzaam losgeweekt van “gewone” Seiko’s. Lekker anoniem iets fantastisch aan de pols hebben gaat verleden tijd worden, best jammer…Heerlijk dat alleen kenners weten wat je draagt. Zeg je gewoon bij ongewenste vragen “Oh een Seikootje” en is de aandacht van Sjonnies onder de horlogeliefhebbers gauw verdwenen :wink:
Tot op heden was Seiko een merk dat je al voor 35 euro aan de pols kon hebben, maar desgewenst ook eentje van 35.000 euro. Vond ik DE charme van Seiko! Nu houdt het bij de Astron en duurdere professional duikers op.

Duidelijk dat Seiko ernaar streeft met GS in 1 adem genoemd te worden met de grote Zwitserse merken. Zoals Japanse automerken dat ook met Lexus en Infiniti doen tussen het Duitse topklasse geweld. Daar werkt het, moeten ze bij Seiko gedacht hebben…

Volgende fase alleen nog “GS” op de wijzerplaat, dan niets meer dat verwijst naar Seiko…

Het grappige is dat Seiko ook nog een prestigieus design merk maakt: Galante
Dat doet geen enkel ander topmerk, zover ik weet. Ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen…

3 likes

Als ze goed hadden opgelet hadden ze gezien dat het bij de auto’s niet werkt. Dus hadden ze het lekker zo kunnen laten :wink:

1 like

Lexus in de USA werkt prima.
Infiniti ook dacht ik

2 likes

Toch hebben ze bij lange na niet de status en het aanzien van de Dikke Duitsers. Elke zichzelf respecterende Amerikaanse zakenboy koopt lekker een BMW, Audi of een Mercedes.

En een Mustang voor het weekend natuurlijk.

2 likes

Ach…status…wie dat nodig heeft…gewoon erg mooi vind ik.

31 likes

Status komt bij ook niet verder dan het manchet…

24 likes

Laatst kort bij de Seiko boutique geweest.
Daar twee blauwe varianten naast elkaar gezien; de SBGV025 (40mm kwarts) en de SBGH051 (hi-beat). De 025 is donkerblauw neigend naar groen. De 051 is eerder paars dan blauw; Heel mooi maar niet mijn ding.

2 likes

Ik was er gisteren. Dat blauw van de kwarts vind ik erg mooi. Dat van de Hi-Beat zeker niet. Inderdaad paars. Oogt wat ‘goedkoop’. Verder hadden ze de in mijn ogen mooiste modellen niet in de vitrine helaas.

Heren, bij formele gelegenheden draagt men geen staal. Normaliter kunt u mijn tirades tegen stalen banden afdoen als gewauwel in de marge, maar in dit geval voel ik me wel heel senang bij wat ik zeg:

Op het moment dat je er staal om gooit heb je het niet meer over een dress watch. Staal is for gentlemen in their leisure time.

De hoeveelheid dress horloges die Rolex maakt is dan ook microscopisch. Op dit moment is in de hele Rolex catalogus alleen de Cellini Moonphase iets wat op een dress horloge lijkt.

Het is niet voor niets een (water)sportbedrijfje, nietwaar?

2 likes

Dat moeten ze niet menen, dat slaat als een tang op een varken. Dat ze Grand Seiko bovenaan zetten is nog tot daar aan toe, maar verplaats dan GS in ieder geval terug naar boven het “Spring Drive”. Hiermee vernaggel je de hele dial. Of haal “spring drive” gewoon weg. Of haal die power reserve gewoon weg. Dat kan ook.

Juist, dat dus. Marketing zal nog eens het einde van de beschaving inluiden omdat focusgroup onderzoek uitwijst dat niemand er belang bij heeft. Pfff.

En vergeet Credor niet, natuurlijk. Ik blijf hierover praten, want ik vind het waanzinnig wat die mensen doen:

6 likes

Die zou ik ondersteboven dragen. Wat een mooie achterkant en wat een Kijkshop-voorkant.

10 likes

Dan zou ik nog maar eens een paar foto’s zoeken en een review lezen van de Eichi II. Kijkshop voorkant. Mein Darwin im Himmel, ik stik bijna in m’n koffie, man!

:slight_smile:

7 likes