Laat je (/een) Grand Seiko zien

Wow!

2 likes

Zo dan. :heart_eyes:

2 likes

Wauw wat een kast ook!
Is dit de of de opvolger van de sbgr261 ?

1 like

Ik heb nu de SBGW253. Dat is een heruitgave, 1 van de 1960, in de stalen uitvoering van de eerste GS uit 1960.

Een handwinder en serieus het mooiste horloge wat ik heb gehad op één na nu maar wel heel erg formeel dress.

Dit incoming is de gelijktijdig uitgebrachte limited editie van datzelfde horloge maar met een moderne twist. Dit is de SBGR305. Een automaat en onder andere van titanium. Wat universeler draagbaar voor mij én een automaat.

8 likes

Vind je de NA mooier?

1 like

Voor (bijna)dagelijks gebruik is een automaat wat praktischer. En inderdaad, deze is wat sportiever als je de zijkant ziet en de kast lijkt ook wat meer ‘body’ te hebben. Slimme keuze als ik het zo lees :+1:
En net als je 253 ook waanzinnig mooi

1 like

Nee, eigenlijk toch net zo mooi. Echter, ik vindt het zonde om een horloge in de kast te laten liggen omdat het eigenlijk echt dress is en dus alleen voor bijzondere gelegenheden. Zeker omdat het uit de nalatenschap/het advies van mijn vader komt. Dat wil ik dragen. Hij is “anders” mooi.

Naar kantoor past de “oude” niet zo bij een overhemd/(nette) spijkerbroek combinatie of business casual.

De NA is universeler en kan makkelijker diverse banden hebben en dus zal meer draagtijd krijgen.

Het denkproces heeft ook wel een maandje of drie geduurd. :wink: Maar schoonheid gaat hier beter samen met ook wat meer praktisch.

3 likes

Overigens de typenummers met eerste cijfer een 3, zijn dat de nieuwste GS’?
(0 is ‘oude’ wijzerplaat. 2 is nieuwe GS only wijzerplaat)

1 like

Eh, dat antwoord moet ik je schuldig blijven. Wellicht weet Paul dat? @vierport

Overigens is de SBGW253 dan wel ingeruild. Twee kan ik me in deze categorie echt niet veroorloven. :wink:

1 like

Hoeft ook niet met één knaller :smiley:

1 like

Overigens. Het verschil in formaat is niet zo groot, maar meer opvallend, zodanig dat het wat minder understated is dan de SBGW253.

Diameter 38mm vs 40,5mm
Dikte 11,2mm vs 13,7mm

Best dik, maar gezien het draagcomfort van de 16mm van de Longines Retrograde Moonphase zal dat by far geen issue voor mij zijn.

1 like

Geweldig Jaco! :ok_hand:

Ps verrassend :sunglasses::wink:

1 like

In ieder geval beide prachtige horloges :heart_eyes: Maak je nog een topic als je nieuwe er is?

1 like

Hoi, voor zover ik weet zijn er slechts 3 exemplaren van deze naar de Benelux gekomen. Tenminste via het officiële circuit. Het gaat om nummers 55x, 54x en 67x. De laatste heb ik. Is dit toevallig een van de 2 andere?

1 like

Ik durf bijna niet gezien de grote hoeveelheid na’s :wink:

Maar, ja, ik zal er één maken.

1 like

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het (nog) niet weet. :slight_smile:

Als ook het weet hoor je het.

Denk nog wel eens terug aan mijn ex.

Bonuspunten voor diegene die weet waar de eerste foto is genomen.

5 likes

Bij een waterval!

1 like

haha :smiley: