Laat je (/een) Grand Seiko zien

Goed plan. Moet je wel snel zijn. Want mijn fototentje komt te koop. :joy:

1 like

Whatsgeburt?

Dat tentje sleep je al jaren mee, overal naartoe. Het is het einde van een tijdperk.

2 likes

Mooi. Dan kun je eindelijk horloges met gevoel gaan fotograferen i.t.t. steriele productfotografie :smiley:

2 likes

Geintje natuurlijk. Ik fotografeer ook mijn lenzenhandelrommel voor Marktplaats in dat ding.

Die is Ă©Ă©n keer mee op pad geweest, naar jou. Dat was het. :joy:

Ah, doe dat even voor als je wilt. :wink:

2 likes

Me too :joy: komt er nog een aan :joy::joy:

2 likes

Het is volslagen smakeloos, uitermate wanstaltig. Het is een in ochtendstront gedoopte middelvinger naar alle Japanse meesterhorlogemakers die Seiko rijk is.

Omdat ik weet dat jij je daar toch niks van aan gaat trekken, heb ik op eBay alvast bijpassende sneakers voor je gevonden.

5 likes

Maar ik kan voor geen meter fotograferen, vrees ik. Ik zit ook maar te klooien met mijn telefoon.

Met jouw ervaring en jouw hardware denk ik dat je met natuurlijk licht, mooiere foto’s kunt maken dan in een tentje waarbij het licht zo evenredig is. In het laatstgenoemde geval kun je namelijk het licht minder met het horloge en de details laten ‘spelen’ en daardoor wordt het moeilijker om accenten te leggen. Perfect voor overzichtsfoto’s (vandaar mijn woordkeuze ‘steriel’), en het was dan ook niet bedoeld als kritiek op de kwaliteit/kunde - hoogstens op de stijl/smaak.

2 likes

Absoluut. De @malus65 stijl.

True, true. Het is alleen voor de verkoop, eigenlijk. Haha!

Helemaal waar. Horlogefotografie is het allerminst. Is ook niet mijn ding qua fotografie, maar dat had je al gemerkt. :wink:

Dit was derhalve natuurlijk gewoon weer een gebbetje. :point_down: :joy:

3 likes

:laughing: Nice! :+1:

Die vind ik wel cool. Dan hoef ik niet naar een WC te lopen om te kijken of mijn baard goed zit.

3 likes

Dat niet alleen, in die neuzen komt het grijs in jou baard ook beter tot zijn recht :kissing_heart:

3 likes

:rofl:
Briljant!

Waarom doet ochtendstront me toch aan Ghandi denken?

1 like

Plaatjes dames, geen praatjes
c69f6961223fb07683ae3efac789b5550950801d_1_666x500
om alvast een beetje in de stemming te komen, eentje uit het archief

16 likes

Kalm an, oale gember van me. :joy:

Vooruit, plaatjes. Eentje in @Fate_Amenable_To_Change alias FatC style.

image

2 likes

:astonished:

1 like

1315 antwoorden in dit topic gemist. Sinds een week verdiep ik me in dit type horloge, zal wel met 10 oktober te maken hebben ?

Weet iemand sinds wanneer Grand Seiko onder de 12 staat?

1 like

De GS-en hier krijgen vrijwel dagelijks bij toerbeurt draagtijd! Vandaag de Hi-Beat.

19 likes

Maakt high of low beat nog wat verschil in de nauwkeurigheid, of is het alleen de glijdende loop van de seconde wijzer?

Haha, die zin komt uit een gedicht van Elsschot en heeft betrekking op een man zijn vrouw wil doodslaan.
Een volledig terechte verwijzing, nu je overweegt om een GS te vermoorden.

5 likes