Laat je (/een) Grand Seiko zien

Geweldig…van harte Chris. Deze blijft zeer bijzonder in mijn ogen. :ok_hand:

1 like

Geprobeerd om met loupe en iPhone de perfecte lijntjes op de markers te fotograferen. Helaas. Als je de foto oprekt zie je het een beetje…Met loupe pas echt goed te zien, terwijl ze met blote oog bezien bijdragen aan de bijzondere glans van de markers. Echt eng die gedetailleerde afwerking. Je blijft nieuwe dingen ontdekken. Helaas niet echt op de foto te krijgen.

7 likes

Die lijntjes op de markers…ik heb ook eens een poging gedaan mbv macro opzet lensje en iphone. Even klikken en dan handmatig inzoomen…de lijntjes zijn dan zeer duidelijk zichtbaar. Die afwerking :ok_hand:


Leuk lensje, maar focus afstand is zo giga-kort en je zit dus zo kort op het onderwerp dat een schaduw van de lens/iphone onvermijdelijk is. Bijna niet te doen. :persevere:

Overige macro shots…wederom, eerst klikken en daarna handmatig inzoomen.

14 likes

7 likes

Woensdag maar een loep mee nemen dus :sunglasses:

11 likes

Zijn bij deze GS duiker de wijzers nu ook zo snaarstrak afgewerkt zoals bij de dauphine hands.

12 likes

Waar was dat? Ik ben benieuwd naar de context.

Mooie aanwinst! Deze double bubble is winner winner chicken dinner in mijn ogen.

2 likes


Vergeef me de stofjes en zelfs haartjes op het glas. En ook de haarlijntjes op de bezel. Het is tenslotte mijn horloge en hij ontpopt zich in rap tempo als “het horloge wat ik draag”.

Maar dit is de meest ingezoomde macrofoto die ik kon maken.

7 likes

Dit is toch wel echt een zeer scherp horloge en schitterende kleurstelling! Welk type is dit? Is deze ook in spring-drive variant te krijgen?

1 like

Deze kleurstelling hadden ze in een 44GS kast in staal (de mijne) en de snowflake kastvorm in titanium. Of die tweede een Spring Drive was weet ik even niet meer.

Dit is een SBGV239. Hier heb ik er uitvoerig dingen over gezegd:

Ik heb dat nog eens nagezocht:

Deze is er ook:
https://www.grand-seiko.com/jp-ja/collections/SBGV225/

En deze:
https://www.grand-seiko.com/jp-ja/collections/SBGA375/

Ik kan alleen op die vermaledijde renders van Seiko niet zien of het dezelfde kleur is.

1 like

Het was alleen maar een vooraankondiging voor een draadje, waarin ik m’n laatste ontdekking t.a.v. de richting waarin m’n collectie zich begeeft ontboezem.:smirk:

Misschien vanmiddag even doen, afhankelijk van de tijd en don’t wait up, het is allemaal niet zo spectaculair hoor.:blush:

2 likes

Ik geloof dat we nu “buzz” aan het generen zijn! De marketingman op kantoor zou trots op me zijn. Ik ben benieuwd, dus ik zie de uitnodiging voor de launch party van dat draadje graag tegemoet.

Iets met Calvadosjes, motoren, dames, eten en zonneschijn. :ok_hand:

1 like

In dat geval; don’t wait up all…:grin:

Wanneer deze marketing de bevolking zover gebrainwashed krijgt, dat het smult van de uiteindelijk voorgeschotelde dis, dan start ik alsnog een nieuwe carrière.:joy:

1 like

Man, maak nou eens fatcoenlijke foto’s! Zonder, stamppot, Indische cake, ovenschotel, bedwantsen en overige dissonantiën. Je doet jezelf en de GS te kort. Zo jammer! :wink:

Edit: dat boven de 12, is geen stof neem ik aan :scream:?

2 likes

Kwestie van een beetje spelen met het lichtval, de ISO en de sluitertijd. Je wilt de sluitertijd zo laag mogelijk om beweging te voorkomen, uiteraard. Al weet ik niet of dat kan op een iPhone. Met de pro-modus van mijn Galaxy S7, pers ik er dit uit (zonder loupe):

Bij de tweede echt even zelf zoomen voor detail.

10 likes

Spekkoek :bacon:

Lekker man.

2 likes

Oi oi oi…niet te versmaden. Een collega neemt weleens eigen gemaakte mee. Een smaakorgasme! :+1:

Mooie foto’s. En blijft mooi zo’n SDGM003 :+1:

1 like