Laat je (/een) Grand Seiko zien

De SBGW253 net terug uit Japan.

Dus een kort moment dat ik ze nog even samen heb. Twee kunstwerken. Afgeleid van de eerst GS uit 1960. Beiden in hun unieke stijl. De één een “her-” uitgave. De andere een "her-"interpretatie. Beiden een limited editie.

Het is dat ik het geld voor alle twee niet heb. De meer universele (lees meer dressy dan dresser) SBGR305 blijft. Een mens moet een keer tevreden zijn. :wink:

15 likes

Wijzers weer tiptop?

1 like

Yep, helemaal top. :wink: Super strak, zoals het hoort.

2 likes

Mooi dat ze eindelijk retour is van haar wereldreis. :sunglasses:

Ps vind je het erg vervelend als ik zeg dat ik juist (toch) de 253 mooier vind? :ok_hand: :open_mouth::grinning:

1 like

Maak me nou niet aan het twijfelen… :wink:

Nee, dat vindt ik niet erg. :slight_smile: Hij is alleen iets minder universeel. In werkelijkheid enorme perfectie. IMHO een van de meest “cleane” GS-sen. Bijna té clean, te eng perfect, als het ware.

Zojuist voor ik foto’s maakte, heb ik bijna een half uur ernaar zitten staren. Echt beiden Kunst met een grote K.
Ik heb ze echt naast elkaar en uitgebreid bestudeerd, over gedacht, gemijmerd. Dat nog bovenop de 3 maanden mijmeren daarvoor. :wink: Conclusie, wat ik al zei, als ik het geld had had ik ze allebei wel willen houden.

Beiden voor mij echt net zo mooi.

Het praktisch bruikbare geeft voor mij toch de doorslag. En dat is, gok ik, een 0,00000000001 procent verschil :slight_smile:

2 likes

Denk nog even goed na Jaco…

De 253 heeft zo’n prachtige klassieke wijzerplaat, prachtig lettertype, no-date, mooiere indices, rustigere / netter seconde markers, mooiere kast…:ok_hand:

:stuck_out_tongue_winking_eye:

(plus de originele reden voor je aanschaf)

3 likes

gebold saffier, een prachtige kastlijn, een geweldig 18karaat gouden medaillon met de GS leeuw aan de onderzijde, een prachtige ronde kastonderzijde die in zijn geheel zaratsu gepolijst is, de kroon is wat subtieler…

Ik weet het. Maak me gek. Ik heb het geld niet voor twee. :cry:

2 likes

Grotendeels mee eens :+1:

1 like

…de andere eruit.

En de extra punten die jij noemt…:ok_hand:

2 likes

Zeg me niet dat ik hem een dag moet gaan dragen en dan toch overtuigt ben… Dan moet ik met Paul in conclaaf :wink:

1 like

Jongens nu ik hem weer om de pols had vindt ik het echt wel een beetje moeilijk, dus maak het met niet moeilijker en het is maar blik… :joy:

1 like

Ik begrijp je dilemma…maar ik ben wel serieus. Ik vind de 253 bijzonder mooi. :ok_hand:

1 like

Ik weet het…het is de eenvoud.

1 like

Dat zeg ik niet… Maar ik vind deze meer bijzonder en exclusiever ogen

2 likes

Eens, dat is ook waar ik de hele middag op de terugweg serieus wel over heb nagedacht. Het is de enige huidige generatie GS-sen met zo’n klassieke neutrale kastvorm.

2 likes

Exact dit.

2 likes

253 houden. Mooi man!

1 like

りんご 卵. De 253. Die andere is ook erg mooi hoor, maar dat is - voor zover we daarvan kunnen spreken - een ‘wat gewone’ GS. Erg mooi, maar de 253 heeft iets extra’s, iets super bijzonders. Het is een soort über-GS, qua kast, indices, wijzers, wijzerplaat, alles.

Ik wist het wel.

7 likes

Als Seiko Aston Martin was, dan was de SBGW253, de DB5 heritage uitvoering.

Draag hem een dag en je bent overtuigd.

7 likes

Heb je echt nu al die hele berg krassen op de bezel of lijkt dat maar zo?

2 likes