Laat je (/een) Grand Seiko zien

Die springdrive chrono? Daar zat ik ook al naar te kijken…

Kan hem nu op dit moment zo snel niet meer vinden. Gisteren avond stond 'ie er nog op!

11 likes

Zoiets bedoel je ?

12 likes

Is dit de zwarte Quartz uitvoering ? Welk model ?

1 like

Ja, quartz selfdater

Supermooie uitvoering ! Is dat dan dezelfde als degene met de lichte wijzerplaat ? De svb???

Allebei frickin’ mooi!

1 like

Hier valt mijn hart van stil, zoveel schoonheid.

1 like

Is deze groot genoeg?

5 likes

Wat een nauwkeurig horloge is m’n Grand Seiko! Makkelijk binnen 1 seconde per dag afwijking.

Niet zo gek na “adjusted to 6 positions and temperature”. Daar kan menig duurder Zwitsers alternatief niet aan tippen :grinning::+1:

6 likes

Same here. Fantastisch uurwerk. Ik ben heel blij met mijn Rolex(en), maar de afwerking en accuratesse van GS gaat een stapje verder.

Ik heb enorm veel respect voor het vakmanschap dat in het maken van een Grand Seiko kruipt, maar hun merites ten opzichte van de Zwitser collega’s moet ook niet overdreven worden. De testen voor een Grand Seiko zijn inderdaad strenger dan bij COSC zoals hier te lezen staat op pagina 9. Het verschil bestaat uit het hanteren van iets strengere criteria en een test op een zesde positie. Dus zo groot is het verschil in deze tests niet, maar het is natuurlijk wel mooie marketing voor Seiko.

De criteria zijn overigens van toepassing tijdens de testen van het movement. Wanneer een Grand Seiko de fabriek verlaat, belooft Seiko een nauwkeurigheid van -1 tot +10 seconden per dag en dus niet de opgegeven waardes van tijdens de testen (zie pagina 4 links onderaan in deze handleiding).

Rolex daarentegen heeft sinds 2015 haar testen strenger gemaakt en hanteert nu toleranties van -2/+2 seconden per dag wat ik persoonlijk indrukwekkender vind. Ik weet niet of Rolex deze waardes garandeert wanneer een horloge de fabriek verlaat.

1 like

Je het zeker gelijk, maar bij mij in de praktijk van mijn exemplaren (geen bewijs dus voor andere exemplaren), is de GS echt eng precies.

Zo mooi, maar zo f***king duur…toch maar een plofkraakje doen.

10 likes

Ik had een mooie ruildeal gevonden van een Grand Seiko met bijbetaling voor mijn IWC. Beiden blij, maar toen bleek de afstand tussen elkaar veel te groot en niet haalbaar. Ik baal er nog steeds van, want ik zou graag een Grand Seiko voor een maandje willen hebben om te voelen wat die hype is!

Een hype is een verschijnsel dat tijdelijk bovenmatige media-aandacht krijgt en daardoor belangrijker lijkt dan het in werkelijkheid is.

Je doet GS een beetje te kort :smile:

[quote=“tompj, post:153, topic:83840”]
maar de afwerking en accuratesse van GS gaat een stapje verder.
[/quote]

Het blijven magnifieke uurwerken , het was lastig kiezen tussen deze 2 toen ik ze nog had :cry:

Waarom voor een maandje? Was dat part of the deal?

Ik heb er wel een paar liggen …:wink:

@vierport Nee, sinds begin van dit jaar koop ik iets, draag ik het een maand en doe ik het weg voor iets anders. Ik heb gemerkt dat deze manier veel leuker en interessanter is dan telkens maanden, dan wel jaren hetzelfde te dragen. Dat verklaart overigens ook mijn door jullie genoemde ‘handeltje’ (lol…) en de vele horloges die ik in een korte tijd in bezit heb gehad.

Als ik daadwerkelijk handel zou drijven, dan zou ik het goed doen en een groot aantal volledig nieuwe horloges in één keer inkopen en vervolgens weer verkopen voor winst.

1 like