Laat je (/een) Grand Seiko zien

Ben vandaag even geweest, het is niet de sbgx065, maar de sbgx061 met zwarte wijzerplaat.

Het is dat ik geen twee zilveren dials wil maar dit is en blijft een van de mooiste.

1 like

aha hij lag er dus nog!

1 like

Het bericht zat in zijn spamfolder. Maar ik sta op de lijst :smile:

2 likes

Welk type is dit? kende allen de automaat hiervan (LE)

Ik ben normaliter niet van de GS sport, maar deze is erg smakelijk. GMT quartz?

Seiko boutique en @vierport even bellen lijkt me idd een uitstekend idee. Om het sappig te houden:

Een plaatje van een GS.

4 likes

Quartz inderdaad. Ik heb al contact gehad met onze Spaanse Seikoboer, en het komt goed.

Vooral de maatvoeringen, grab-en go quartz en onderhoudsvriendelijkheid doen het hem voor mij…

5 likes

Oef, da’s een fraaie :heart_eyes:

1 like
2 likes

Erg gaaf. Het witte datumvenster vind ik erg jammer, maar die dial :heart_eyes:

1 like

Ja, super mooi. Het is dat ik zelf recentelijk al een GS heb aangeschaft, maar anders… :slight_smile: Al denk ik dat een titanium GS met Spring Drive mijn grail is

3 likes

ben me een beetje aan het inlezen mbt het 9f uurwerk, na het eerste “nooit een seikotje” dogma te hebben doorbroken (en hoe!) is het tijd voor een tweede (nooit een kwarts!).

nou ja, je hebt quartz en quartz zullen we maar zeggen. hand geselecteerde kristallen, 540 maal per dag wordt de temperatuur gechecked om daar eventueel de frequentie van het kristal op te compenseren, de datum wordt door een speciale motor verplaatst waardoor dit met 1/2000ste van een seconde gaat, de secondewijzer wordt gecompenseerd waardoor schokken uitblijft en een afregeling van vijf secondetjes per jaar…

maar kijk hier nou eens naar:

’’

‘’

van het weekend maar eens over nadenken met een sushi en een japanse shogun movie…

10 likes

Dat kunnen we in het geval van bijvoorbeel de 9F82A wel zeggen. Los van de looks:

Zijn er een hoop details te melden betreffende het handmatig productieproces (jawel: uurwerk wordt met de hand gemaakt) maar ook kleine details tijdens dat proces wat opvallend weergeeft hoe obsessief men bezig is met kwaliteit:

6 likes

Mooie plaat, vorm kast, uurwerk. Maar je moet wel erg van een seiko daydate venster houden. Imho echt een afknapper bij een GS. Al er een simpele datum op zat geen twijfel dat dit een verkooptopper zou kunnen zijn.

4 likes

Helemaal eens. Ik heb hem een paar keer om de pols geprobeerd. Prachtige details, toch blijft er bij mij steeds een soort “vijfjes” gedachte hangen.

3 likes

De NA op leer, de SBGV021 :yum:

24 likes

:star_struck:

2 likes

Ook een straight-on en beetje spelen met het licht. :heart_eyes:

21 likes

Wetende dat ik niet “God’s gift to photography” ben, toch een paar plaatjes…

23 likes

Mooi hoor, mochten er nog mensen zijn die zich een G.S. willen aanschaffen, maak dan gebruik van het Horloge Forum voucher!
Details per P.B.

4 likes