Laat je flieger(s) zien

horloge.pagina.nl limited edition 2005:

Onderstaande Fortuna Flieger (vintage) ligt momenteel bij de horlogemaker hier in B’drecht om te testen of ik deze horlogemaker betrouwbaar genoeg vind. Ligt er nu al twee weken met nog 3 ander horloges en heb nog niets gehoord terwijl ik gevraagd heb me te bellen zodra er ook maar 1 horloge af is. Problemen variëren van reguleren tot het vervangen van een glaasje en het plaatsen van een kroon zoals bij deze Fortuna (boven het oranje bandje):


Toch ?

Het grappige van die Nivada is dat ie Aviator Sea Diver heet. Dus flieger en diver in 1. Handig :smiley: Ik ben trouwens helemaal weg van dat horloge, als je 'm ooit wegdoet (of als je er 2 hebt)…


Longines uit 1945 - Helvetia - Lanco en VIS chrono uit de dertiger jaren


voor Henrik dezelfde horloges met een Nivada Aviator 20 ATM erbij :slight_smile:

Henrik Schreef:

Ik ben trouwens helemaal weg van dat horloge, als je
’m ooit wegdoet (of als je er 2 hebt)…

Idem dito, prachtige klok!!! Dus als je er 2 hebt…(eentje voor hendrik en eentje voor mij) :wink:

Ja, prachtig, dank je wel!
Die van jou is denk ik 10 tot 15 jaar ouder, er van uitgaand dat die van Lucien ongeveer uit 1969 is?

er zitten een hoop mooie klokjes tussen…helaas heb ik geen flieger meer…
dus mijn ex-fliegers :smiley:


met fliegtuig op druk…

niet echt origineel…

en mijn enige echt flieger…waar ik zelf bij was dan :wink: in een oude dakota

Aristo Messerschmitt ME 626 Gelbe 7 en Poljot Flightcaptain, beide met ETA 2824-2 automatic uurwerk:

STOWA ltd. handopwinder met speciale caseback, nr. 1/5

Eberhard Traversetolo

Die Aviator van mij is uit 1964 = in het deksel staat 20 ATM en er zit een Landeron 248 caliber in, op de wijzerplaat staat onder Aviator ook nog chronometer - ref. 361. afm. 38mm x 46mm - de draaibare lunette is donkerblauw
tis is een soort van duikfliegerchronograaf&meter :slight_smile:

Groet, André

Mag ik deze allevier als Flieger bestempelen?

'k was deze nog vergeten! :wink:

Mijn twee fliegers,de andere horloges(duikers) heb ik voor als het vliegtuig in zee stort…



groeten Tim.Ps foto’s heb ik gepikt,krijg het maar niet voor elkaar goede foto’s te maken.

In dat geval:

HANS, wat n genot om naar je foto’s te kijken, iedere x weer.
Ook de Revue Thomen is echt n hele mooie klok. Twijfel nog steeds om hem ook eens te bestellen.
Maar ik heb al n RT en er is zoveel mooi spul te koop.

Verbazend dat RT hier niet vaker langs komt. Vreemd eigenlijk.

Ook gepikt van het internet want ik heb niet eens een camera (!)

Een Ollech & Wajs Manual wind ETA 2801-2.
Gekocht vanwege de merkloze dial…heb hem zelf op een leren NATO zitten.

Hierbij mijn Flieger

Ik snap dat jullie van jullie rolex houden, maar ik heb nog nooit een vliegtuig onder water gezien die het nog goed deed.

Coen Schreef:

Ik snap dat jullie van jullie rolex houden, maar
ik heb nog nooit een vliegtuig onder water gezien
die het nog goed deed.

Coen; zoek voor de grap eens op waarvoor de GMT-Master gemaakt is, dan weet je meteen waarom die als flieger in dit topic mag :wink:

Ruud