Laat je Furlan Marri zien

Furlan Marri, een merk dat geboren is uit oogpunt voor design. Andrea Furlan en Hamad Marri hebben beiden een grote passie voor horloges en design waarbij Andrea enkele jaren in de Zwitserse horlogewereld ervaring op heeft gedaan. Begin 2021 zijn ze samen Furlan Marri gestart, een in Zwitserland gevestigd merk dat haar horloges in China produceert.

Nu zijn we ongeveer 1,5 jaar verder sinds het Kickstarter project van het merk. Ondertussen heeft Furlan Marri een nieuwe collectie met Mecaquartz uurwerken en hebben ze begin 2022 een horloge met 3 wijzers en een automatisch uurwerk gelanceerd.

Nu ben ik erg benieuwd wie op het HF een Furlan Marri heeft en wat de ervaringen zijn.
Ik zal aftrappen met mijn Tasti Tondi die ik echt ‘Bang for my buck’ vind. Voor mij de perfecte travel compagnon die reeds een aantal reisjes heeft meegepikt. Bij Sotheby’s in New York werd ik zelfs gevraagd hoe mijn Patek chrono beviel nadat de betreffende persoon enkel de pushers onder mijn hemd uit zag komen:)

12 likes

Ik vind het veel te dure Dan Henry’s, met een iets andere kast rechtstreeks uit een willekeurige Chinese catalogus.

Ik wil er een.

13 likes

Ik ben wel blij met die nep patek. Ik had graag de grijze of tondi uit de kickstarter gehad.
Maar deze blauwe is ook mooi en ik draag hem veel.

Ik hoopte al op een uitvoering met breguet wijzers in de toekomst.

Toen brachten ze de black sector uit… te duur, te korte wijzers, en de kastvorm met cow horns spreekt mij minder aan.

Goede zet dat ze een permanente/ niet gelimiteerde modellen uit gaan brengen vd mechaquartz. De castanga vind ik ook mooi.

3 likes

Ik vond mijn FM leuk maar weinig karakter hebben. Er miste iets… vind ze ergens ook wel wat pretentieus, het is praktisch een PP kopie, geen wonder dat mensen dan enthousiast worden.

Afwerking etc was wel erg mooi, maar de mechaquartz maakte het voor mij een no-go.

5 likes

Niets mis mee als je onthoudt dat het een hype merk is.

Mijne trok het echter niet in de collectie en is gister op de post gegaan naar een andere HF’er :grin:

5 likes

De wijzerplaat is mooi, maar meca quartz met die 24 uur wijzer vind ik niks. Voor het geld is het prima natuurlijk, maar dan kies ik liever voor duurder en mooier met de heruitgave van Lebois&Co. Nederlands bedrijf en met een mooie Le Joux Perret handwinder, en rechthoekige pushers :yum:

Ook in Zalm…

5 likes

Help me herinneren geen horloges bij Sotheby’s te kopen. Tenminste, als dat personeel was. :slight_smile:

Maar leuke horlogs, Furlan Marri. Zit een beetje in dezelfde hoek als Dan Henry, vintage inspired mecaquartz horloges voor een net bedrag met een lekkere vibe.

Daar zijn alle horlogejourno’s dan ook danig opgesprongen. Goeie morgen zeg.

3 likes

Kijk, zo leert een mens eens wat kennen. Knap. Had ik al ooit vermeld dat ik een sucker ben voor vintage chronos en hun moderne nostalgieheruitgaves?

3 likes

Je bent niet alleen… :+1:

2 likes

Ben eigenlijk wel heel blij met de FM. Ik viel ooit voor die ‘Havana salmon’ maar die was niet meer te verkrijgen. Maar me bevalt de blauwe eigenlijk top, met veel banden die erop kunnen :innocent:

3 likes

Dit topic eens omhoog schoppen.

4 likes

Hier ook maar even :+1:

2 likes

Bron: Disco Verde - Furlan Marri

Leuke horloges in de pre-order :slight_smile: .

4 likes

3 likes