Laat je Glycine zien!

Ik snap niet dat de ‘echte’ Airmannetjes nog relatief weinig worden gezocht deze dagen. Alle ingredienten aanwezig tot vintage genot, maar zijn nog voor relatief lage prijzen op te pikken uit de USA.

Lijkt alsof velen safe gaan met de Purist of andere reissue

1 like

De ‘angst’ voor vintage?

1 like

Vintage horloges moeten wel vaker een beurten hebben. Kan je toch zeker 100 euro kosten voor een volledige beurt en soms zelfs meer. Dat is inderdaad wel iets wat je in je overweging mee moet nemen.

1 like

Dat maakt me niet uit, in mijn geval heb ik vintage horloge genoeg en geniet juist van een frisse re-make, die wel goed gemaakt is. Maten en verhoudingen allemaal goed.

1 like

Al geprobeerd om een originele en nette te zoeken? Ik heb al gezocht maar het viel me niet mee. 1k ben je zo kwijt.

1 like

Klopt. Maar what about afschrijving op een nieuwe :joy:

Yes sir!

12 likes

Denk ik ja, opzich ook wel te begrijpen!

Prachtig! :ok_hand:t2::ok_hand:t2:

2 likes

Tussen al dat Airman geweld moet ik maar eens een eenvoudig veldhorloge doen.

Foto van twee dagen geleden, maar toch. Het blijft een leuk merk en de DC4 blijft jeuken.

9 likes

Volgens mij is er een forumlid die de distributie van Glycine voor ons landje doet.
Ze zijn in Eindhoven gevestigd en volgens mij staan ze op bol.com. Maar misschien is er voor forumleden nog wat mogelijk :grimacing:

1 like

Ik heb een zwak voor de airman maar nette vintages vind ik inderdaad best lastig te vinden. Ik vind om de een of andere reden ook dat ze vaak niet mooi verouderen.

Als ik een nieuw model wil, welke komt dan het dichtst bij de originele versie? Is dat de airman no. 1? Of een ander type?

Er zijn er zo veel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. En van bijvoorbeeld zo’n no. 1 heb je ook weer 2 verschillende versies volgens mij. Een gmt en een 24 uurs.

Wellicht omdat er ook veel bagger tussen zit? Ik heb ook wel eens gezocht en goede nette exemplaren zijn niet zo eenvoudig te vinden. En ik vind 1500 - 2000 euro overmaken voor een exemplaar met vraagtekens wel iets te veel van het goede.

Valt wel mee hoor, volgens mij 2 verschillende formaten; uiteraard liggen de kleine (36mm uit mijn hoofd) het dichtst bij het orgineel. Ik zou wel altijd voor de Purist gaan.

2 likes

Je bent zelf een purist.

1 like

Soort van… :grin:

5 likes

Maar wel die no. 1 dus? Met veel verschillende soorten bedoel ik meer veel verschillende soorten airman modellen. Bijvoorbeeld degene die jij toont is ook weer een ander type.

Er zijn inderdaad best wel wat modellen die onder de Airman vlag vallen ja.

Ik zou hier eens naar kijken

3 likes

Lastig om een zwarte Glycine Airman te vinden (36mm).

Klopt