Laat je Grand Seiko zien III

Heel fraai! Mooie foto’s ook! Met welke camera/lens fotografeer je?

1 like

Hoe bevalt die spb149 geloof ik Paul? Qua formaat en kwaliteit?

Prachtig! Ik ben ook benieuwd waar je deze hebt besteld (en hebt kunnen vergelijken met de 413). De 415 staat bovenaan mijn verlanglijst, al twijfel ik nog over de maat (heb 17cm pols).

Ik zal mijn Snowflake niet snel van zijn titanium band halen, maar dit is wel fraai zeg!

1 like

Dank je :blush:

Ik heb een Olympus MFT camera (om-d e10 mkii voor de volledigheid) met een eenvoudige zoomlens welke een macro stand heeft (op 43mm = 86 ffe). Daarmee kom ik prima uit voor deze shots.
:+1:t2:

1 like

Dat is niet zo moeilijk hoor. Altijd leuk om de stalen band af te wisselen met leer.

Edit: ik las ‘kan’ in plaats van ‘zal’. De tweede zin blijft echter overeind :wink:.

2 likes

Betwijfel ik. Levertijd is 4 a 5 maanden minimaal…

Toch wel mooie foto’s hoor! Ik begin het champagne steeds meer te waarderen. Wel spijt dat ik destijds hem bij Van Willigen niet om de pols gehad heb. Maar met de hele familie achter je is tijd ook een dingetje… :wink:

1 like

Dan wacht ik toch :sweat_smile: geen enkel probleem.

1 like

Daar zit ook wel wat angst bij om hem te beschadigen. Ik heb allen zo’n Bergeon tooltje in de nieuwe versie. De band maakt het wel tot een prachtig geheel vind ik.

1 like

Mooi spul! Ik wil het met mijn Nikon D600 en Nikon 105mm macro nog wel eens proberen, maar dan is de scherptediepte wel gering.

1 like

En hoe is je polsmaat?
Er zit standaard een erg lange band op & de volgende die binnen komt… De korte band die daar op zit is voor mij. :joy::+1: Maar dat is vrij ernvoudig op te lossen met een andere band uiteraard. :sunglasses:

6 likes

Stevig polsen. Maar wil hem op een Molequin Rivière. Laten we maar niet te hart van stapel lopen want heb nog zat andere plannen en wie weet nemen ze de reservering niet aan.

1 like

Met stevige polsen komt t goed!

Thx. Binnenkort ga ik eens wat schieten met een LX100 icm Raynox DCR-250 macro lens. Benieuwd of ik als complete photo-noob daar wat van kan maken. :blush:

3 likes

Lichtblauw op lichtblauw? Heftig wel.

Ik heb ook een blauwe alligator op mijn sbga103 gedaan. Die zou ik er vandaag compleet afzweten, dus heb hem nu niet om. Maar ik vind het mooi staan, al is het wel zo met GS dat je aan de lugkanten een vrij dikke kast bloot hebt liggen.

Maar ik houd ook / het meeste van stalen banden.

9 likes

Het is een plaatje in mijn hoofd, kan goed dat je gelijk hebt en het een tikkeltje tè is.

2 likes

Grappig, die had ik in gedachte voor op mijn sbga375 :sunglasses:

1 like

Dat vind ik ook. Risky business.

2 likes