Laat je Grand Seiko zien III

Getracht de champagne plaat nu eens iets beter op de foto te krijgen. Blijft enigzins behelpen met een iphone camera. :wink:

12 likes

Vergelijkbaar met de 319, wijzerplaat is niet vast te leggen tov wat je in het echt ziet.
Vind ik evengoed écht een manco van GS. IRL flikkert & knalt het, op foto’s vaak zeer bescheiden.

2 likes

Blijft best jammer idd…zo leuk om fraaie plaatjes te kunnen schieten van je mooie GS.

1 like

Nice!!! :ok_hand:

1 like

Inderdaad, en dat is ook zo met de champagne wijzerplaat. Foto’s zijn statisch, maar in het echt beweegt het enorm.

1 like

Voor deze horloges is er natuurlijk maar één mening die telt!! :wink:

1 like

Mee eens. Ik heb ook een GS gehad met de vorm van de 375 (de SBGR083?); die kastvorm leent zich minder voor een leren bandje vond ik toen zelf.

1 like

Ik vind ook geen plaatjes op de Goegel op leer. Denk dat jullie gelijk hebben, wrs op leer uit balans door de 19mm icm de 44GS kast.

Maar zal eens proberen, heb ook een mooie GS gesp liggen die ik toch eens wil gebruiken.

Waar vind strakke leren bandjes van 19mm (taper naar 16) voor een leuke probeerprijs? Bv Molequin js mooi vind ik maar ietwat prijzig voor een probeersel…

1 like

Bulang & sons heeft volgens mij wel goede 19/16 opties. En anders door Ko?

1 like

Zelfde prijs klasse … wel mooi spul!

1 like

Hoop dat het geld klaar ligt, meestal duurd het niet lang voordat het bij daffie gaat kriebelen :grin:

2 likes

Dit is het toch niet

6 likes

Kom op, je kunt een horloge toch niet beoordelen op hoe hij op de foto gaat🤣 die skyflake is op de foto al een dijker van een horloge, kan me alleen maar inbeelden hoe geweldig hij is onder het juiste licht.

Dat is m niet nee… bandje an sich vind ik ook niet mooi

1 like

Die is dan opzich nog wel weer aardig vast te leggen.
De champagne GS’en lijken heel saai, de 231 ook.

Maar IRL serieus prachtige horloges.

1 like

25 likes

Gave plaat en mooi dat glas!

2 likes

Ja hè? :heart_eyes: Dit horloge is wel -met afstand- het moeilijkste om te fotograferen van alle horloges die ik gehad heb. Voor deze plaatjes heb ik een uur zitten pielen met de spiegelreflex (die wel op leeftijd is, toegegeven)… :grimacing:

3 likes

Herkenbaar. Gisteren ook lopen klooien met de camera, die GS-en glimmen en spiegelen aan alle kanten… :joy:

13 likes

Zouden jullie het waard vinden om van een seiko SARB033 de stap te maken naar de grand seiko sbgx261?

De sbgx261 is heel strak afgewerkt en met 10mm niet dik. Dat het een quartz is maakt mij niet uit door de perfectie van het horloge.