Ik weet wat je bedoelt!
Welk model is dit? Eigenlijk lijkt alleen de gangreserve anders te zijn dan op mijn model maar is wel ook een ‘oud’ model met Seiko bovenaan. Ik zie deze niet terug in de model lijst op de GS website.
Very nice sir! Lekkere duiker
Nice and clean !!
Dit is de SBGA001, oftewel op de huidige website de SBGA201. Hij is wel degelijk iets anders dan de jouwe. Dit is dezelfde kast en band als de snowflake, maar dan in staal. Verschillen met de jouwe buiten dat:
- power reserve verdiept
- trapeziumvormige indices
- zicht achterkant
- 5 piece band
Ik kan het je nog sterker vertellen. Ooit stonden mijn SBGA001 en nu jouw SBGA083 beide te koop bij dezelfde verkoper. Ik ben toen gaan kijken en passen en heb hem een bod gedaan voor beide samen. Hij vond mijn bod voor beide samen te laag, dus toen heb ik een van de twee gekozen. Ik vond de maat van jouw SBGA083 het mooiste passen, maar ik vond de uitstraling van de ‘in alles net even iets complexere’ SBGA001 mooier. Dus heb ik de SBGA001 toen meegenomen. En via x eigenaars is die SBGA083 nu om jouw pols gekomen. Maar eigenlijk was het dus ooit een ‘setje’ van dezelfde eigenaar. Volgens mij hebben ze dezelfde aankoopdatum in het garantiebewijs staan. Dus als je hem ooit nog eens kwijt wilt, stuur mij dan eerst een PB-tje
Het ziet er mooi uit, maar ik vraag me altijd weer af hoeveel pols je nodig hebt voor zo’n SBGA029 / 031 / 229 / 231.
Ja, snap ik. Mijn pols is, nu zeker,
19.5 cm.
Maar ik denk dat je met een “18” best goed wegkomt. Het hangt een beetje af van de band die er aangehangen wordt i.c.m. de “lug to lug”.
In geval van de genomen foto is er echt wel een, dikke ( zeker 7mm ) bij aansluiting, band genomen. ( lees self made ) . Dat zorgt voor een homogeen verhaal in combinatie met de kastdikte/polsomtrek. Zeker bij Seiko heeft men , i.m.o, een bepaalde “blind spot” voor horlogekast i.c.m dikte van de banden.
Aha…dus wel degelijk verschillend. Dank voor de uitvoerige info…altijd leuk om te lezen. Grappig dat je eerder hebt getwijfeld en uiteindelijk voor de 001 bent gegaan…het had net zo goed andersom kunnen zijn geweest. Ik zal je pb sturen indien ik weer eens de flipperkriebels krijg…
Maak aub ook wrist shots met die banden.
Heb jij je 375 wel eens op een andere band gedragen (leer)? Ben benieuwd hoe dat smoelt…
Nee nooit gedaan. Ik zou eerder nog een leren band op mijn Snowflake zetten.
Zo dan, dat groen is mooi!
De blauwe vind ik goed bij de snowflake passen. De groene en 231 combi vind ik wat minder geslaagd, maar het horloge wordt er wel wat vrolijker van dan met de zwarte standaard band.
Dank u!
Snowflake erg mooi met die blauwe band.
Groene band past perfect op die 231 maar als geheel niet mijn smaak. Wellicht als ik 60+ ben. Ik vind het te klassiek ogen.
Leuk al die meningen in het leukste topic van het forum!
Die groene moet ik even dragen op het juiste moment om er helemaal uit te zijn. De blauwe vind ik meteen een schot in de roos.
De blauwe combi vind ik erg geslaagd. De groene vind ik persoonlijk iets minder. Maar beide modellen staan mooi op een lederen band.