Laat je Grand Seiko zien III

Mooi duo hoor! Verschillende uurwerken en kastvormen :ok_hand: Veel draagplezier!

1 like

My first zichtbodem. Toch geinig.

11 likes

Zeker…erg gaaf om de 9R65 te kunnen bekijken in al z’n spring drive glorie. :ok_hand:

Heeft mijn SBGA083 niet. :blush:

2 likes

Zijn er mensen in dit draadje die een vergelijk hebben kunnen maken tussen de SBGV245 en de SBGX291? (of SBGX091). Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Plaatjes,

4 likes

Ik denk dat qua dragen het grootste verschil in de band zit. De ene komt standaard op staal en de andere is officieel niet op staal leverbaar.

Zet je ze beide op staal denk ik dat ze behoorlijk vergelijkbaar dragen.

2 likes

Los van dat is de kast van de sbgx09x wat subtieler, minder “bonkig”. De bezel ligt wat meer verzonken in de kast.

Verder is elke index van de sbgv gelumed, terwijl de Sbgx alleen lume op de 12, 3, 6 en 9 heeft.

Daarnaast heeft de sbgv een datumveld.

De Sbgx heeft een rechte bandaanzet ten opzichte van de sbgv.

De diameter en dikte van de Sbgx is ook iets kleiner ten opzichte van de sbgv.

Zo, mijn paar centen.

2 likes

Bedankt voor je antwoord! De uiterlijke kenmerken heb ik uiteraard al goed vergeleken. Ik merk dat ik mijn vraag wat duidelijker had moeten stellen. Het gaat mij met name om een vergelijk op de pols. Ik heb 16,5cm polsen en daardoor altijd bang dat een horloge te groot is. Mijn SBGW231 en SBGX261 hebben een korte lug afstand en doorsnede en dragen daardoor perfect.

Nu mag een sportief horloge voor mij zeker groter zijn, ik draag ook met regelmaat de Casio GW-M5610-1ER. Lug to lug van de SBGX291 en SBGV245 zijn nagenoeg gelijk maar zoals je al omschreef wijkt de diameter af en is de kast wat subtieler. Nu is mijn vraag, hoe verschillend dragen deze horloges op de pols?

2 likes

Mijn pols is nog kleiner met 16cm en ik heb de SBGX093 gehad. Beetje zwaar maar qua maat goed op mijn pols.

De SBGV was voor mijn pols net te groot.

2 likes

16,7cm.

12 likes

Nog meer blauw. En de sbgv kast op staal.

Het verschil met die andere quartz (Sbgx291) is best groot. Die is veel subtieler, te subtiel voor mij. De automatische versie daarvan (sbgr077) is wel weer wat bonkiger en groter.

8 likes

Zoveel mensen, zoveel meningen…

Ik vind de SBGV005 anders maar niet zozeer subtieler. Hij heeft een heel eigen zeer toolwatcherige uitstraling. Net als zijn tegenhanger in dit vergelijk.

Ah, ik snap het. De foto’s suizen al voorbij zie ik.

Ik heb dan geen echt representatieve foto’s van de sbgv245. Mijn polsen zijn overigens 20cm.

Voor het beeld, en zwart toont ook nog anders, de sbgx093:

12 likes

Bedankt allemaal en ook voor de foto’s :sunglasses:

17 likes

Ja, die! :smiley: :sunglasses:

1 like

21 likes

Superstrak! :ok_hand:

1 like

Effe spammen hoor :joy:. Is denk ik wel duidelijk dat ik blij ben met de NA… :yum:

Paar foto’s met de ‘echte’ camera gemaakt :sunglasses:

29 likes

Ik spam vrolijk mee…al blijft de schoonheid van de champagne wijzerplaat uitermate lastig vast te leggen en foto’s doen 'm eigenlijk niet de eer aan die ze verdient.

19 likes

18 likes