Laat je Grand Seiko zien III

Ik koop al jaren alligator bandjes uit Azië (sorry Marianne) en moet zeggen dat ik nog nooit problemen gehad heb met douane oid.

Je kan de verkoper altijd vragen het bandje los per briefpost te verzenden.

1 like

@Jurtz Ben jij nou zo snel je Grand Seiko’s kwijtgeraakt ?!

1 like

Of ingeruild, teruggetrokken vanwege onoverkomelijke schoonheid, of in consignatie te koop gezet?

2 likes

Dat moet het zijn.

5 likes

Daar is wat discussie over geweest op dit forum, ook met wat onderzoek. Ik had zelfs een keer de directeur van Kaufmann zelf aan de lijn omdat ik zijn klantenservice een vraag over de herkomst van zijn huiden had gemaild. Het is altijd ugly business denk ik, maar ik koop in elk geval alleen maar CITES bandjes.

2 likes
1 like

Ik ben hier ook hè, lieve Lucas, ik kan voor mezelf spreken! :joy:

3 likes

Je mag hier natuurlijk alleen komen als je een GS hebt…

:stuck_out_tongue_winking_eye: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

De alligator banden kunnen een probleem/ vertraging opleveren bij de douane.
Ligt ook aan de vervoerder en het land. Door sommige vervoerders wordt later als het pakket al bij de douane ligt gevraagd dat je een gespecificeerde lijst invult over de inhoud.
Een alligator band zonder certificaat kan er dan voor zorgen dat het vrijgeven nog langer duurt en/ of zonder band door wordt gestuurd. Je wilt niet dat dan een douanebeambte even gaat wrikken aan je horloge om de band te demonteren.
Dit heb ik echter alleen bij zendingen van/ naar VS meegemaakt.

1 like

13 likes

Mag opa (1967) ook nog een keer op de foto tussen al dat mooie moderne geweld? Hij heeft gisteren een nieuw glaasje gekregen en ziet er weer kek uit.

29 likes

Zekers, graag zelfs! Mooie GS!

1 like

Design hoor! :heart_eyes:

18 likes

Heel mooi! Ik hoop er ooit ook 1 te bemachtigen. Geweldige kastvorm!

1 like

Rolletje Grand Seiko.

Toevallig Quartz, handwinder, Spring Drive en automaat.

42 likes

Prachtige set!!!

1 like

Wow…perfect kwartet! :heart_eyes: :ok_hand:

2 likes

Schitterende collectie op zich! :heart_eyes:

2 likes

Waanzin! Heel mooi!

2 likes

Ah, daar is alles naartoe gegaan.

6 likes